„Önmagunk és az alkoholhoz fűződő viszonyunk jobb megértésére épülő, egy hónapos absztinencia kampányát a budapesti székhelyű civil szervezet 2016-ban az angliai Sober October mintájára építette fel, és idén már a tavalyi tapasztalatokat is felhasználva, azokra tovább építkezve folytatja a megkezdett munkát” – írja közleményében a Kék Pont Alapítvány. A tavalyihoz hasonlóan az idén is a Facebookon lehet az eseményhez csatlakozni, amitől a szervezők azt várják, hogy „tovább szélesedik az alkoholról folyó társadalmi párbeszéd, és a tavalyi évhez hasonlóan idén is sokan fogalmaznak majd meg őszintén kérdéseket önmaguk, közösségük vagy családtagjuk alkoholfogyasztásával kapcsolatban”.
Ajánlják mindenkinek, aki legalább hetente egyszer vagy annál többször iszik, és szeretne többet megtudni az alkoholhoz fűződő viszonyáról; viszont aki alkoholproblémával küzdő napi nagyivó, azt arra kérik, inkább ne tartson velük, hanem keresse fel a szervezetet segítségért.
|
A kampányt idén kiegészíti a Semmelweis Egyetem Népegészségtani Intézete által készített felmérés is, amit anonim adatokkal végeznek el az önként jelentkezők segítségével. A kutatásra itt lehet jelentkezni.