Szőnyi Szilárdék válaszoltak az Athenaeum kiadónak: csak azokat a melegeket gyógyítanák meg, akik önként jelentkeznek

  • narancs.hu
  • 2019. február 8.

Lélek

Az "átnevelőtáborok" valójában meghitt közösségi alkalmak.

Mint arról beszámoltunk, a napokban az Athanaeum kiadó Emily M. Danforth Cameron Post rossz nevelése című könyvét küldte el a köztévé melegek gyógyításáról szóló riportjában megszólaló Szőnyi Szilárdnak és Hodász Andrásnak, valamint Trombitás Kristóf műsorvezetőnek.

Frappáns küldeményben teszi helyre Trombitásékat az Athenaeum Kiadó

Remélhetőleg némileg választ kapnak a korábban boncolgatott kérdéseikre. A mai napon az Atheneaum Kiadó futárszolgálat segítségével küldeményt adott fel Hodász Andrásnak, Szőnyi Szilárdnak és Trombitás Kristófnak - derül ki a kiadó hírleveléből. A küldeményben egy könyv és egy levél található, az üzenetet változtatás nélkül közöljük: „Szeretettel ajánljuk értő figyelmébe Emily M.

A regény azt mutatja be, milyen szenvedéseket okoz egy fiatal leszbikus lánynak a ráerőltetett átnevelőtábor.

Szőnyi és Hodász most Joseph J. Nicolosi Szégyen és kötődésvesztés című munkájával válaszolt.

Azt írják, "a néhai amerikai szakember nevével fémjelzett pszichológiai irányzat képviselői kizárólag olyan, a homoszexualitásukkal megbékélni nem tudó/akaró személyeknek kínálnak (tudományosan megalapozott) segítséget, akik önkéntesen fordulnak hozzájuk."

Hozzáteszik, Emily M. Danforth is arról beszélt egy interjúban, hogy az általa megismert "átnevelőtáborok" az Anonim Alkoholisták találkozóihoz hasonló meghitt közösségi alkalmak.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.