A járatritkítás után most járatokat sűrít a BKK

  • narancs.hu
  • 2024. január 23.

Lokál

Újpesten, Kőbányán és Rákosmentén kevesebb átszállással és gyakrabban közlekedő járatokkal lehet majd utazni.

Miután kaotikus és félrevezető módon, kifejezetten rosszul kommunikálta múlt héten a BKK a járatritkításokat, most járatsűrítésekről adott hírt.

A Budapesti Közlekedési Központ keddi közleménye szerint

  • február 5-től bővül a 298-as telebusz útvonala, valamint új 275-ös autóbuszjárat jelenik meg Rákoscsaba–Újtelep térségében, segítve a vasút megközelítését. A kertvárosi környezetben közlekedő kisbuszokkal új térségek (például az óvoda) is elérhetők lesznek, ahol az utasok eddig csak gyalog vagy autóval tudtak közlekedni. A térségben változik a 176E autóbusz útvonala, amelynek megállóját egy iskola közelébe helyezi a BKK.
  • Meghosszabbítják a 12-es villamos útvonalát a Lehel térig, ezzel ismét közvetlen kapcsolat jön létre Rákospalota és a XIII. kerület forgalmas csomópontja között. A fejlesztésnek köszönhetően sűrűbben járnak majd a villamosok Angyalföldön, előkészítve ezzel többek között a Bajcsy-Zsilinszky útra később visszatérő villamosközlekedést – erről nem közölt céldátumot a BKK.
  • Meghosszabbítják a 75-ös trolibusz útvonalát Kőbánya-alsó vasútállomásig, ez közvetlen kapcsolatot teremt Újlipótváros és Kőbánya központja között.
  • Új, közvetlen kapcsolatot teremtenek Újpesten Megyer és Káposztásmegyer I. lakótelep között. Ennek terveiről a társaság szerint hamarosan társadalmi egyeztetés indul.
  • Fejlesztik Újbuda hálózatát, ennek része lenne a 33-as autóbusz bővítése, valamint az Andor utca térségének jobb kapcsolata a Kelenföldi pályaudvar felé. A projektet a társaság a kerülettel közösen készíti elő.

A társaság közlése szerint az idén végrehajtandó 12-14 hálózati fejlesztésre a hétfői és pénteki csúcsidőben megritkított – megfogalmazásuk szerint "a Covid-járvány óta megváltozott utazási igényekhez igazított" – járatok adják a lehetőséget.

A beharangozott fejlesztésekhez a társaság összesen 243 millió úgynevezett férőhelykilométerrel több szolgáltatást tud biztosítani, ami 2023-hoz képest várhatóan több mint 2 millió új, közösségi közlekedéssel megtett utazást jelent.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Árrés: a kereskedőkkel vitetik el a balhét

Az agrárium súlyos termelékenységi hátránya az egyik oka az élelmiszerek kiugró drágulásának, az árrésstoppal azonban a kormány ennek összes terhét a kiskereskedőkre zúdítja, a legsúlyosabb következményekkel is megfenyegetve a veszteségesség határán egyensúlyozó nagy láncokat.