Miután kaotikus és félrevezető módon, kifejezetten rosszul kommunikálta múlt héten a BKK a járatritkításokat, most járatsűrítésekről adott hírt.
A Budapesti Közlekedési Központ keddi közleménye szerint
- február 5-től bővül a 298-as telebusz útvonala, valamint új 275-ös autóbuszjárat jelenik meg Rákoscsaba–Újtelep térségében, segítve a vasút megközelítését. A kertvárosi környezetben közlekedő kisbuszokkal új térségek (például az óvoda) is elérhetők lesznek, ahol az utasok eddig csak gyalog vagy autóval tudtak közlekedni. A térségben változik a 176E autóbusz útvonala, amelynek megállóját egy iskola közelébe helyezi a BKK.
- Meghosszabbítják a 12-es villamos útvonalát a Lehel térig, ezzel ismét közvetlen kapcsolat jön létre Rákospalota és a XIII. kerület forgalmas csomópontja között. A fejlesztésnek köszönhetően sűrűbben járnak majd a villamosok Angyalföldön, előkészítve ezzel többek között a Bajcsy-Zsilinszky útra később visszatérő villamosközlekedést – erről nem közölt céldátumot a BKK.
- Meghosszabbítják a 75-ös trolibusz útvonalát Kőbánya-alsó vasútállomásig, ez közvetlen kapcsolatot teremt Újlipótváros és Kőbánya központja között.
- Új, közvetlen kapcsolatot teremtenek Újpesten Megyer és Káposztásmegyer I. lakótelep között. Ennek terveiről a társaság szerint hamarosan társadalmi egyeztetés indul.
- Fejlesztik Újbuda hálózatát, ennek része lenne a 33-as autóbusz bővítése, valamint az Andor utca térségének jobb kapcsolata a Kelenföldi pályaudvar felé. A projektet a társaság a kerülettel közösen készíti elő.
A társaság közlése szerint az idén végrehajtandó 12-14 hálózati fejlesztésre a hétfői és pénteki csúcsidőben megritkított – megfogalmazásuk szerint "a Covid-járvány óta megváltozott utazási igényekhez igazított" – járatok adják a lehetőséget.
A beharangozott fejlesztésekhez a társaság összesen 243 millió úgynevezett férőhelykilométerrel több szolgáltatást tud biztosítani, ami 2023-hoz képest várhatóan több mint 2 millió új, közösségi közlekedéssel megtett utazást jelent.