A járatritkítás után most járatokat sűrít a BKK

  • narancs.hu
  • 2024. január 23.

Lokál

Újpesten, Kőbányán és Rákosmentén kevesebb átszállással és gyakrabban közlekedő járatokkal lehet majd utazni.

Miután kaotikus és félrevezető módon, kifejezetten rosszul kommunikálta múlt héten a BKK a járatritkításokat, most járatsűrítésekről adott hírt.

A Budapesti Közlekedési Központ keddi közleménye szerint

  • február 5-től bővül a 298-as telebusz útvonala, valamint új 275-ös autóbuszjárat jelenik meg Rákoscsaba–Újtelep térségében, segítve a vasút megközelítését. A kertvárosi környezetben közlekedő kisbuszokkal új térségek (például az óvoda) is elérhetők lesznek, ahol az utasok eddig csak gyalog vagy autóval tudtak közlekedni. A térségben változik a 176E autóbusz útvonala, amelynek megállóját egy iskola közelébe helyezi a BKK.
  • Meghosszabbítják a 12-es villamos útvonalát a Lehel térig, ezzel ismét közvetlen kapcsolat jön létre Rákospalota és a XIII. kerület forgalmas csomópontja között. A fejlesztésnek köszönhetően sűrűbben járnak majd a villamosok Angyalföldön, előkészítve ezzel többek között a Bajcsy-Zsilinszky útra később visszatérő villamosközlekedést – erről nem közölt céldátumot a BKK.
  • Meghosszabbítják a 75-ös trolibusz útvonalát Kőbánya-alsó vasútállomásig, ez közvetlen kapcsolatot teremt Újlipótváros és Kőbánya központja között.
  • Új, közvetlen kapcsolatot teremtenek Újpesten Megyer és Káposztásmegyer I. lakótelep között. Ennek terveiről a társaság szerint hamarosan társadalmi egyeztetés indul.
  • Fejlesztik Újbuda hálózatát, ennek része lenne a 33-as autóbusz bővítése, valamint az Andor utca térségének jobb kapcsolata a Kelenföldi pályaudvar felé. A projektet a társaság a kerülettel közösen készíti elő.

A társaság közlése szerint az idén végrehajtandó 12-14 hálózati fejlesztésre a hétfői és pénteki csúcsidőben megritkított – megfogalmazásuk szerint "a Covid-járvány óta megváltozott utazási igényekhez igazított" – járatok adják a lehetőséget.

A beharangozott fejlesztésekhez a társaság összesen 243 millió úgynevezett férőhelykilométerrel több szolgáltatást tud biztosítani, ami 2023-hoz képest várhatóan több mint 2 millió új, közösségi közlekedéssel megtett utazást jelent.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Fideszes nagymenőknek is feladhatja a leckét a választókerületek átvariálása

Egy miniszter, egy miniszterhelyettes, valamint a kormányszóvivő számára is új feladat lesz megnyernie a körzetét Pest megyében, amennyiben jelöltek lesznek 2026-ban is. Az pedig egyáltalán nem biztos, hogy az ellenzéket akkora csapás érheti, mint elsőre látszik. Megvizsgáltuk a fővárostól északra eső, a Fidesz által átrajzolni tervezett választókerületek helyzetét.