A járatritkítás után most járatokat sűrít a BKK

  • narancs.hu
  • 2024. január 23.

Lokál

Újpesten, Kőbányán és Rákosmentén kevesebb átszállással és gyakrabban közlekedő járatokkal lehet majd utazni.

Miután kaotikus és félrevezető módon, kifejezetten rosszul kommunikálta múlt héten a BKK a járatritkításokat, most járatsűrítésekről adott hírt.

A Budapesti Közlekedési Központ keddi közleménye szerint

  • február 5-től bővül a 298-as telebusz útvonala, valamint új 275-ös autóbuszjárat jelenik meg Rákoscsaba–Újtelep térségében, segítve a vasút megközelítését. A kertvárosi környezetben közlekedő kisbuszokkal új térségek (például az óvoda) is elérhetők lesznek, ahol az utasok eddig csak gyalog vagy autóval tudtak közlekedni. A térségben változik a 176E autóbusz útvonala, amelynek megállóját egy iskola közelébe helyezi a BKK.
  • Meghosszabbítják a 12-es villamos útvonalát a Lehel térig, ezzel ismét közvetlen kapcsolat jön létre Rákospalota és a XIII. kerület forgalmas csomópontja között. A fejlesztésnek köszönhetően sűrűbben járnak majd a villamosok Angyalföldön, előkészítve ezzel többek között a Bajcsy-Zsilinszky útra később visszatérő villamosközlekedést – erről nem közölt céldátumot a BKK.
  • Meghosszabbítják a 75-ös trolibusz útvonalát Kőbánya-alsó vasútállomásig, ez közvetlen kapcsolatot teremt Újlipótváros és Kőbánya központja között.
  • Új, közvetlen kapcsolatot teremtenek Újpesten Megyer és Káposztásmegyer I. lakótelep között. Ennek terveiről a társaság szerint hamarosan társadalmi egyeztetés indul.
  • Fejlesztik Újbuda hálózatát, ennek része lenne a 33-as autóbusz bővítése, valamint az Andor utca térségének jobb kapcsolata a Kelenföldi pályaudvar felé. A projektet a társaság a kerülettel közösen készíti elő.

A társaság közlése szerint az idén végrehajtandó 12-14 hálózati fejlesztésre a hétfői és pénteki csúcsidőben megritkított – megfogalmazásuk szerint "a Covid-járvány óta megváltozott utazási igényekhez igazított" – járatok adják a lehetőséget.

A beharangozott fejlesztésekhez a társaság összesen 243 millió úgynevezett férőhelykilométerrel több szolgáltatást tud biztosítani, ami 2023-hoz képest várhatóan több mint 2 millió új, közösségi közlekedéssel megtett utazást jelent.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.