Rogán Antal az Országgyűlés Gazdasági Bizottságának novemberi meghallgatásán ugyan azt mondta, hogy szállodahajóként és rendezvényközpontként üzemel majd a IV. Károly gőzös, de akkor Rogán vagy rosszul tudta, vagy gyorsan módosult a terv: a berugázást megvalósító Kerinbacher József állítása szerint ugyanis a legnagyobb gőzösön nem lesznek szállás helyek. Rendezvényközpont viszont tényleg lehet, ugyanis egy látogatható, interaktív attrakció készül, a hajón rendezvényhelyszíneket is kialakítanak.
„Komoly látványosság, egy 80 méter hosszú múzeum- és rendezvényhajó készül Budapestre, a Lánchíd pesti hídfőjéhez”
– ismertette terveit Kreinbacher a Telexnek.
Kreinbacher cége, a Chain Bridge Experience Kft. ötmilliárd forintos turisztikai támogatást kapott, de a részleteket korábban nem árulták el, és azt is csak Rogán meghallgatásáról lehetett tudni, hogy erre a hajóra adott pénzt az állam.
Kreinbacher a Telexnek most arról beszélt, hogy több szempontból sem szerette volna a IV. Károly projektjét felfedni. A nyilvánosság elmondása szerint azért zavarta, mert az általa megálmodott élmény bejelentését máshogyan szerette volna megszervezni, és szerinte az üzleti érdekeknek is jobbat tett volna, ha még nem publikus, hogy mi is készül. Kreinbacher azt tervezi, hogy a legnagyobb, a legemblematikusabb magyar folyami gőzhajót, a IV. Károlyt újra legyártatja, és a Széchenyi tér tövében turisztikai látványosságként és rendezvényhajóként üzemelteti. A hajó vonatással érkezik majd a komárnói gyárból.
A IV. Károly oldalkerekes termesgőzös 1917-ben készült el, ez volt a legnagyobb magyar folyami személyszállító gőzhajó. Ezen szállították végig a Dunán a Szent Jobbot 1938-ban, I. Szent István halálának 900. évfordulóján. A hajó túlélte a második világháborút és a szocializmust is, 1976-ig működött turistahajóként, majd előbb Budapesten, később Szegeden lett belőle állóhajó és a város egyik legismertebb látványossága. 2000-ben került a Szeged melletti tápéi öbölbe, ahol mostanra gyakorlatilag csak egy roncs maradt belőle.