A Lánchíd pesti hídfőjéhez vontatják majd az újraépített IV. Károly gőzöst

  • narancs.hu
  • 2023. december 26.

Lokál

Szálloda nem lesz, de rendezvényhelyszín igen.

Rogán Antal az Országgyűlés Gazdasági Bizottságának novemberi meghallgatásán ugyan azt mondta, hogy szállodahajóként és rendezvényközpontként üzemel majd a IV. Károly gőzös, de akkor Rogán vagy rosszul tudta, vagy gyorsan módosult a terv: a berugázást megvalósító Kerinbacher József állítása szerint ugyanis a legnagyobb gőzösön nem lesznek szállás helyek. Rendezvényközpont viszont tényleg lehet, ugyanis egy  látogatható, interaktív attrakció készül, a hajón rendezvényhelyszíneket is kialakítanak. 

„Komoly látványosság, egy 80 méter hosszú múzeum- és rendezvényhajó készül Budapestre, a Lánchíd pesti hídfőjéhez”

– ismertette terveit Kreinbacher a Telexnek.

Kreinbacher cége, a Chain Bridge Experience Kft. ötmilliárd forintos turisztikai támogatást kapott, de a részleteket korábban nem árulták el, és azt is csak Rogán meghallgatásáról lehetett tudni, hogy erre a hajóra adott pénzt az állam.

Kreinbacher a Telexnek most arról beszélt, hogy több szempontból sem szerette volna a IV. Károly projektjét felfedni. A nyilvánosság elmondása szerint azért zavarta, mert az általa megálmodott élmény bejelentését máshogyan szerette volna megszervezni, és szerinte az üzleti érdekeknek is jobbat tett volna, ha még nem publikus, hogy mi is készül. Kreinbacher azt tervezi, hogy a legnagyobb, a legemblematikusabb magyar folyami gőzhajót, a IV. Károlyt újra legyártatja, és a Széchenyi tér tövében turisztikai látványosságként és rendezvényhajóként üzemelteti. A hajó vonatással érkezik majd a komárnói gyárból.

A IV. Károly oldalkerekes termesgőzös 1917-ben készült el, ez volt a legnagyobb magyar folyami személyszállító gőzhajó. Ezen szállították végig a Dunán a Szent Jobbot 1938-ban, I. Szent István halálának 900. évfordulóján. A hajó túlélte a második világháborút és a szocializmust is, 1976-ig működött turistahajóként, majd előbb Budapesten, később Szegeden lett belőle állóhajó és a város egyik legismertebb látványossága. 2000-ben került a Szeged melletti tápéi öbölbe, ahol mostanra gyakorlatilag csak egy roncs maradt belőle.

 

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.

Fideszes nagymenőknek is feladhatja a leckét a választókerületek átvariálása

Egy miniszter, egy miniszterhelyettes, valamint a kormányszóvivő számára is új feladat lesz megnyernie a körzetét Pest megyében, amennyiben jelöltek lesznek 2026-ban is. Az pedig egyáltalán nem biztos, hogy az ellenzéket akkora csapás érheti, mint elsőre látszik. Megvizsgáltuk a fővárostól északra eső, a Fidesz által átrajzolni tervezett választókerületek helyzetét.