„Semmilyen kisvasút építési beruházást nem támogat az Agrárminisztérium a fokozott védelmet élvező, különleges természeti értékekkel rendelkező börzsönyi Csarna-völgyben“ — közölte a minisztérium csütörökön késő délután.
A szóban forgó kisvasútépítés azért kavart nagy port a sajtóban, főként a WWF tevékenysége nyomán, mert a Csarna-völgy fokozottan védett, vadonszerú erdejét érintette volna. „A Csarna-völgy kiemelt jelentőségű természetmegőrzési, és különleges madárvédelmi terület, az Országos Ökológiai Hálózat, valamint a Duna-Ipoly Nemzeti Park tervezett, ún. magterületének része. Számos ritka növény- és állatfaj otthona, az ország legnagyobb kiterjedésű fakitermeléssel nem érintett erdőterülete. Fontos, hogy háborítatlanságát megőrizzük a benne élő fajok, és saját érdekünkben“ — írja a területről a WWF. A szervezet a honlapján több mint 66 ezer aláírást gyűjtött össze, hogy megvédjék a börzsönyi vadont.
Hivatalosan a kisvasútépítés engedélyezéséről a Pest Megyei Kormányhivatal Érdi JÁrási Hivatal Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztálya döntött volna a december 4-i közmeghallgatás után.
|
Az Agrárminisztérium viszont most arra utasította a terület vagyonkezelőjét, az Ipoly Erdő Zrt.-t, hogy vonja vissza az engedélyeztetési kérelmét. Sőt a minisztérium soron kívül intézkedett arról, hogy a terület az állami erdőgazdaság vagyonkezeléséből a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság vagyonkezelésébe kerüljön át, ugyanis csak így biztosítható, hogy ezen területen bármiféle beavatkozás kizárólag természetvédelmi céllal történhez a természeti folyamatok működésének biztosítása, elősegítése érdekében.
|