Beköszöntött Budapestre az őskáosz, szombattól bezárt a 3-as metró

  • MTI/narancs
  • 2017. november 4.

Lokál

De három év múlva mindenkinek jobb lesz.

Az északi szakasz felújítása miatt pótlóbuszok járnak szombattól a 3-as metró vonalán, a munkálatok várhatóan 2018 végéig tartanak. A szerelvények helyett a következő egy évben munkanapokon 20.30-ig a Lehel tér és Újpest-központ között, esténként és szombat-vasárnap pedig a teljes vonalon pótlóbuszok közlekednek. A térségben a fennakadások elkerülésére pótlóvillamosokat indítanak, megerősítették a térség kötöttpályás közlekedését és közlekedési lámpákat hangoltak át.

Ide most már csak a madár jár

Ide most már csak a madár jár

Fotó: MTI

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tájékoztatása szerint ennek ellenére előfordulhatnak majd fennakadások a közösségi és az egyéni közlekedésben is, az utazási idő lényegesen hosszabb lehet a megszokottnál.

A Váci úton például irányonként a háromból egy-egy sávot buszsávnak jelöltek ki, ezért a reggeli és a délutáni csúcsforgalomban torlódásokra kell számítani.

A BKV a metrópótlásra 59 csuklós autóbuszt állít forgalomba, de az esti és a hétvégi teljes vonalas pótlás idején a pótlóbuszok száma megközelíti a 80-at. A buszok átlagosan 45 másodpercenként indulnak.

Metrópótló villamosként a 12-es 12M jelzéssel a Lehel térig meghosszabbított vonalon közlekedik, a 14-es pedig 14M jelzéssel sűrűbben és hétvégén is nagyobb befogadóképességű szerelvényekkel jár. Gyakrabban indítják az 5-ös és a 7E autóbuszt, a 20E és a 30-as járatcsalád tagjait, a 34-es és a 106-os busz vonalát pedig a Lehel térig meghosszabbították.

Azt ajánlják, hogy a belvárost az utasok a III. kerületből a 19-es és a 41-es villamossal a fonódó villamoshálózaton, illetve a H5-ös (szentendrei) HÉV-vel közelítsék meg.

A naponta félmillió utast szállító 3-as metróvonal felújítása több ütemben zajlik, és várhatóan három évig tart. A középső (Lehel tér-Nagyvárad tér) és a déli (Nagyvárad tér-Kőbánya-Kispest) szakasz felújításának indulásáról még nem született döntés.

Őszinteségi roham: a BKV vezére elárulta, hogy csak az utasok 60-70 százalékát tudják majd elvinni a metrópótló buszok

A többiek majd mennek máshogy. A 24.hu vette észre, hogy Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója az InfoRádióban beszélt a 3-as metró felújításáról, ahol tett egy igencsak meghökkentő kijelentést. „November 6-tól kezdődik a 3-as metró északi szakaszának felújítása, a pótlóbuszokra a számítások szerint csak az utasok kétharmada fér fel, ezért alternatív útvonalakat javasol a BKV" - mondta Bolla az Aréna című műsorban.

Figyelmébe ajánljuk

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.

Baljós fellegek

A múlt pénteki Trump–Putyin csúcs után kicsit fellélegeztek azok, akik a szabad, független, európai, és területi épségét visszanyerő Ukrajnának szorítanak.

A bűvös hármas

Az elmúlt évtizedekben három komoly lakáshitelválság sújtotta Magyarországot. Az első 1990-ben ütött be, amikor tarthatatlanná váltak a 80-as években mesterségesen alacsonyan, 3 százalékon tartott kamatok. A 2000-es évek elejének támogatott lakáshiteleit a 2004 utáni költségvetések sínylették meg, majd 2008 után százezrek egzisztenciáját tették tönkre a devizahitelek. Most megint a 3 százalékos fix kamatnál tartunk. Ebből sem sül ki semmi jó, és a lakhatási válság is velünk marad.