BKK: Belül is lesznek a jegyérvényesítő QR-kódok a villamosokon és HÉV-eken

  • Narancs.hu/MTI
  • 2024. június 13.

Lokál

A BKK közlése szerint a járművezetői fülkéknél tesznek ki jegyérvényesítő matricákat a villamosokon és a HÉV-eken. 

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a "bliccelés elleni programja következő állomásaként" bővíti a jegyérvényesítési lehetőségeket: csütörtöktől több lépésben a villamos és HÉV-szerelvények járművezető fülkéin is mobiljegy-érvényesítő matricákat helyeznek ki – közölte a közlekedési társaság.

A BudapestGO vagy a mobiljegy applikációban vásárolható elektronikus jegyeket ugyanis egy QR-kód beolvasásával lehet érvényesíteni, melyeket eddig csak a járműveken kívül, az ajtók mellett lehetett megtalálni.  

A tájékoztatás szerint a BKK az ügyfelek visszajelzéseit és az ügyfélelégedettségi kutatások eredményeit elemezve arra jutott, hogy "a belső kódmatricák kontrollált kiterjesztése növelheti a jegyérvényesítési hajlandóságot", így július végére az autó- és trolibuszok mellett minden felszíni járműtípus utasterében egységesen elérhetővé válik a belső mobiljegy-érvényesítés.

Ezeket a matricákat a villamosokon és HÉV-eken csak az eseti jegyeknél kell használni, a bérlettel utazóknak csak ellenőrzéskor kell felmutatniuk a bérletet. 

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódás és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

A MÁV finanszírozza az elavult iparvágány karbantartását a kínai cég számára

Vácon a gödi Samsung SDI-nak is dolgozó kínai hatterű CECZ cégcsoport az év elején jelentette be, hogy szeretné, ha a város déli részén lévő, mintegy húsz éve nem használt iparvágányt újra üzembe helyeznék. Úgy tűnik, kérése meghallgatásra talált: a munkálatok megelőzték a kormányhivatal és az önkormányzat közös bejárását. A karbantartás költségét a MÁV állja.