Egységes arculatot kapnak a fővárosi cégek

  • MTI/narancs.hu
  • 2020. szeptember 19.

Lokál

Bemutatták a főváros új "arculatát".

Új, egységes "ernyőarculatot" kapnak a fővárosi önkormányzat szervezetei és cégei - jelentette be Faix Csaba, a Budapesti Városarculati (BV) Nonprofit Kft. ügyvezetője szombaton.

Mint mondta, a BV és a Kreatív Magazin által kiírt nyílt tenderre 40 pályázat érkezett, ezek közül a szakemberekből álló zsűri a győri Elevate Strategy and Design. Kft. pályázatát ítélte a legjobbnak.

Az új arculat alapja egy kör alakú úgynevezett grindháló, amelyre a különböző cégek tevékenységét egyénileg megjelenítő elemek illeszthetők - tette hozzá.

városarculati logó

városarculati logó

Fotó: MTI/Soós Lajos

 

Elmondta: 50 olyan cég és szervezet van, amely a fővároshoz köthető, ám a most használt logóikon semmi nem utal arra, hogy egy szolgáltató hálóhoz tartoznak. Ezért döntöttek arról, hogy a főváros 2016-ban megfogalmazott arculati elemeit továbbfejlesztik az egységesítés érdekében.

Az volt a cél, hogy a főváros filozófiája, vagyis a sokszínűség, a fenntarthatóság és az élhetőség is visszaköszönjön a logókról - mondta.

Faix hozzátette, az egységes arculat versenyelőnyt is jelent, Prága, Pozsony és Bécs már rendelkezik saját egységes dizájnnal, továbbá az egységesítés hatékony is, mert a fővárosi cégek és szervezetek ezáltal megspórolják az önálló brandépítés tetemes költségét.

Azt is mondta, az arculatváltás nem máról holnapra megy végbe, az egy éveken át tartó folyamat lehet.

Figyelmébe ajánljuk