Csúszik az M2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésének tervezése

  • MTI
  • narancs.hu
  • 2019. április 24.

Lokál

Mert nem tudni, ki a projektgazda.

Nem lesz meg az eredeti tervek szerint időre az M2-es metró és a gödöllői HÉV-vonal összekötése. A gondot az okozza, hogy a HÉV-ek kikerültek a főváros fennhatósága alól, és egyelőre nem tudni, hogy a MÁV-HÉV Zrt. vagy a BKK-BKV lesz a metró-HÉV-vonal összekötésének projektgazdája – írja a szerdai Világgazdaság a közbeszerzési értesítő alapján.

Az M2-es metró és a H8-as HÉV Örs vezér téri összekapcsolása csak első ránézésre szól a hiányzó százméteres vágánykapcsolat megépítéséről, valójában sokkal bonyolultabb projekt, hiszen olyan új járművekre lesz szükség, amelyek mindkét vágányt képesek használni – emlékeztet a lap, hozzátéve, hogy a fejlesztés a 2021 utáni európai uniós költségvetési ciklusban valósulhat meg, a teljes projekt költségvetése 2015-ös árakon számolva 278,6 milliárd forint.

A Főmterv Zrt. még tavaly hozzákezdett a tervezési munkához, amelyre 1,9 milliárd forintot kapott. Az előzetes terveket már 2018-ban megküldte véleményezésre a cég, azzal, hogy januárban várja a válaszokat is, ám ezt a BKV és a MÁV-HÉV nem tudta teljesíteni.

A fejlesztéssel 300 ezer ember közlekedése javulhatna. A fejlesztés során a teljes gödöllői vonalat, állomásait, biztosítóberendezéseit felújítanák. A tervek szerint a két vonalat felüljárón kötnék össze, és az Örs vezér tere úgynevezett magasállomás lenne. Az M2-es metró Rákosfalváig járna, az új HÉV-szerelvények pedig egészen a Déli pályaudvarig használnák a metróalagutat, ezért a beszerzendő járműveknek képesnek kell lenniük mind az alsó-, mind a felsővezetékes üzemmódra.

Figyelmébe ajánljuk