Mióta tavaly nyáron átvette a Délmagyarországot is kiadó Lapcom Zrt.-t Andy Vajna, nem muzsikál valami jól a lap. Az Átlátszó a Matesz adataira hivatkozva azt írja, hogy míg 2014 negyedik negyedévében a napilap értékesített példányszáma 38 200 volt, addig ez a szám 2017 negyedik negyedévére 31 252-re csökkent. Ami azonban ennél is érdekesebb, hogy 2014-ben 1091-en mondták le az újságot, 2015-ben 1590-en, a 2016-os év azonban jól zárult, akkor csak 763 volt a lemondások száma. 2017-ben, az átvétel után 1841-en pártoltak el a laptól.
Az Átlátszó ezt többek között a kormányzati hirdetésekkel és a „migránsozó” cikkek megnövekedésével is magyarázza. Megnézték: a Google-találatok alapján 2017. január elseje és 2017. március 19-e között összesen 24-szer szerepelt az anyagokban a migráns szó, ehhez képest az idei év azonos időszakában ez sokszorosára növekedett, közel 100-szor fordul elő. Ráadásul a hangnem is megváltozott, a 2018-as cikkcímek között már egyre sűrűbben lehet ilyet találni:
- Több ezer migráns indulhat Szerbiából Románia felé
- Egyre többen döntenek a költözés mellett a migránsok miatt