Félbeszakadt a cirkuszi előadás Szegeden: oroszlán keltett pánikot

  • narancs.hu
  • 2019. augusztus 17.

Lokál

Egy szemtanú szerint az állat elszabadult, az Eötvös Cirkusz cáfol.

Rendkívüli esemény zavarta meg az Eötvös Cirkusz műsorát péntek este Szegeden, az Auchan áruház mellett: elszabadult az egyik oroszlán, ami miatt félbe kellett szakítani az előadást – írta meg a Délmagyar. Egy szemtanú szerint megfékezték az állatot, de nézők között kitört a pánik: elkezdtek menekülni, ami miatt kiürítették a sátrat és befejezték az előadást.

Az Eötvös Cirkus illetékese szerint, az oroszlán nem szabadult el: „a produkció végén, amikor mennek ki az állatok egy hosszú, hálós szakaszon futnak keresztül. Gyorsan szaladtak, párzási időszak van és amikor az egyik utolérte a másikat, az bepánikolt és belegabalyodott a hálóba. Nem tudtuk folytatni a műsort, de a protokoll szerint ilyenkor amúgy is ki kell üríteni nézőteret. A rendkívül szigorú biztonsági szabályok miatt nézők nem voltak veszélyben, az oroszlánnak sem esett baja, kiszabadítottuk és megvacsorázott. Az előadásból 20 perc maradt el, a nézőket meghívtuk egy másik előadásra” – fogalmazott.

A Magyar Narancs a közelmúltban foglalkozott azzal a kérdéssel, hogy szabad-e állati produkciókat bemutatni a cirkuszokban.

Be kell-e tiltani a sokak által állatkínzásnak tartott cirkuszi idomítást?

Több mint 42 ezren írták alá azt a petíciót, amelynek célja, hogy tiltsák be az állatok szerepeltetését a hazai cirkuszokban. A társadalmi igény megvan a változtatásra - de tényleg ez szolgálná az állatok érdekeit? „Elefántokat és más állatokat láncra verve, apró ketrecekben tartanak, veréssel kényszerítik őket arra, hogy fizikailag nehéz trükköket hajtsanak végre" - számol be a PeTA Deutschland munkatársa, Yvonne Würz.

(Borítóképünk illusztráció)

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.