Félbeszakadt a cirkuszi előadás Szegeden: oroszlán keltett pánikot

  • narancs.hu
  • 2019. augusztus 17.

Lokál

Egy szemtanú szerint az állat elszabadult, az Eötvös Cirkusz cáfol.

Rendkívüli esemény zavarta meg az Eötvös Cirkusz műsorát péntek este Szegeden, az Auchan áruház mellett: elszabadult az egyik oroszlán, ami miatt félbe kellett szakítani az előadást – írta meg a Délmagyar. Egy szemtanú szerint megfékezték az állatot, de nézők között kitört a pánik: elkezdtek menekülni, ami miatt kiürítették a sátrat és befejezték az előadást.

Az Eötvös Cirkus illetékese szerint, az oroszlán nem szabadult el: „a produkció végén, amikor mennek ki az állatok egy hosszú, hálós szakaszon futnak keresztül. Gyorsan szaladtak, párzási időszak van és amikor az egyik utolérte a másikat, az bepánikolt és belegabalyodott a hálóba. Nem tudtuk folytatni a műsort, de a protokoll szerint ilyenkor amúgy is ki kell üríteni nézőteret. A rendkívül szigorú biztonsági szabályok miatt nézők nem voltak veszélyben, az oroszlánnak sem esett baja, kiszabadítottuk és megvacsorázott. Az előadásból 20 perc maradt el, a nézőket meghívtuk egy másik előadásra” – fogalmazott.

A Magyar Narancs a közelmúltban foglalkozott azzal a kérdéssel, hogy szabad-e állati produkciókat bemutatni a cirkuszokban.

Be kell-e tiltani a sokak által állatkínzásnak tartott cirkuszi idomítást?

Több mint 42 ezren írták alá azt a petíciót, amelynek célja, hogy tiltsák be az állatok szerepeltetését a hazai cirkuszokban. A társadalmi igény megvan a változtatásra - de tényleg ez szolgálná az állatok érdekeit? „Elefántokat és más állatokat láncra verve, apró ketrecekben tartanak, veréssel kényszerítik őket arra, hogy fizikailag nehéz trükköket hajtsanak végre" - számol be a PeTA Deutschland munkatársa, Yvonne Würz.

(Borítóképünk illusztráció)

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.