Leállítja a gellérthegyi siklóprojektet a főváros

  • MTI/narancs.hu
  • 2022. február 23.

Lokál

A főváros eláll a korábbi, 2009-es szerződésétől. 

A fővárosi önkormányzat eláll a Gellért-hegyi sikló és az alsó állomáshoz tervezett autóbuszparkoló megépítésére vonatkozó 2009-es szerződéstől – döntött a Fővárosi Közgyűlés szerdán.

A Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes által jegyzett javaslatot a testület 17 igen és 6 nem szavazattal, 1 tartózkodás mellett fogadta el.

A Fővárosi Közgyűlés 2008. november 27-i ülésén döntött a Rác Sikló Kft.-vel – a névváltozást követően Gellérthegyi Sikló Kft. – és az I. kerülettel a fővárosi önkormányzat, valamint a budavári önkormányzat tulajdonában álló ingatlanokat érintően a parkoló-garázs és a sikló létesítményeinek megépítésére irányuló beruházás megvalósításáról szóló megállapodás megkötéséről.

A szerdán elfogadott előterjesztésben a megállapodástól való elállást úgy indokolták: a szerződés hatályba lépésétől számítva több mint tizenhárom év telt el anélkül, hogy a szerződés szerinti beruházás megvalósítását szolgáló érdemi kivitelezési munkák egyáltalán megkezdődtek volna és a beruházás eredeti műszaki tartalmától történő eltérés miatt a szerződésben foglaltak teljesítése a beruházó érdekkörében felmerülő okból a továbbiakban már nem is lehetséges.

„Mindezekre, valamint a jogszabályi környezet lényeges megváltozására és a szerződés gazdasági egyensúlyának felbomlására tekintettel a fővárosi önkormányzatnak a továbbiakban nem áll érdekében a szerződés fenntartása” – olvasható. Bagdy Gábor (Fidesz-KDNP) arról beszélt, a döntés meghozatala előtt az összes feltételt meg kellene vizsgálni, mert hatalmas pénzügyi kockázatokat rejt a szerdai ülésre benyújtott előterjesztést elfogadása. Azt javasolta, hogy vizsgálják meg a döntés jogi és gazdasági következményeit és egyeztessenek a beruházóval. A döntésből adódó legnagyobb veszteség, hogy nem épül meg a sikló – mondta.

 Karácsony Gergely főpolgármester arról beszélt, hogy a beruházásban a fővárost rengeteg környezeti kockázat érinti, és az időközben hozott módosításokkal a látványberuházás csak tovább terhelné a Gellért-hegyet, mert nem váltaná ki a turistabuszokat.

A projekt tavaly az engedélyeket is megkapta. Az eredeti terv az volt, hogy 2024-re lesz kész az építkezés, két éve nyáron a költségét 1,5 milliárdra becsülték. A siklóprojekt pedig egyike volt azoknak, amelyeket a kormány át kívánt venni a fővárostól.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

 

Figyelmébe ajánljuk