Megjavították a szétvert szeretetládát Szegeden

  • narancs.hu
  • 2025. január 23.

Lokál

A Facebook-közösségből lett civil szervezet vandálbiztossá alakíttatta a dobozt.

Másfél hónap alatt háromszor rongálták meg tavaly a Szeretetláda Karitatív Egyesület ételadományok számára fönntartott fémdobozát Szegeden a Lechner téren.

Utoljára a szerkezetet tartó betonlapot is kettétörte a vandál, akit – nem az egyesület, hanem egy magánszemély feljelentése nyomán – megkeresett és elfogott a rendőrség. A 36 éves algyői férfi ellen garázdaság és rongálás miatt indult büntetőeljárás.

A ládát nem csak fölújította, hanem vandálbiztossá is alakította az egyesület. Csütörtökön került vissza a helyére, a görög katolikus kápolna mellé. 

A szegedi kezdeményezés tíz éve a Facebookon indult. Először hétezer forintot adott össze a csapat, és Somi Béla energetikai mérnök elkészítette az első ládát, amely a rókusi templom kerítésére került. Egy másikat a Tisza Lajos körúti evangélikus templom kerítésén helyeztek el, a harmadik áll a Lechner téren. Azóta pályázatokon induló, raktárral rendelkező, önkénteseket is foglalkoztató civil szervezetté alakult a csapat, de ugyanazt teszi, amit a kezdetek óta: tartós élelmiszert, gyümölcsöt, konzerveket, száraz tésztát visz rendszeresen a ládákba. Bárki vehet az ennivalóból, akinek szüksége van rá.

„Tisztában voltunk vele, hogy ez semmi komolyabb problémát nem old meg, túlélni segít. Kíváncsiak is voltunk, mi lesz ebből. Mindnyájunknak volt motivációja, én annyi jót kaptam ettől a társadalomtól, hogy most már vissza is akarok adni. Először mi hordtuk bele az ennivalót, aztán láttuk, más is berakja. Egy kiló kenyér, egy konzerv, két alma” – nyilatkozta tavaly a narancs.hu-nak Somi Béla.

Arról, hogyan lett civil szervezet a baráti kezdeményezésből, ez a cikkünk szól:

A szeged.hu most arról ír, hogy a csütörtökön visszakerült, megerősített ládába továbbra is elsősorban gyári csomagolású tartós élelmiszereket, konzerveket, illetve pékárukat várnak, és az egyesület természetesen maga is rendszeresen feltölti.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.