Online előadásokra áll át az Óbudai Egyetem

  • - zsip -
  • 2020. július 19.

Lokál

Az egyetem rektora és kancellárja erre utasította az oktatókat a szeptemberben induló szemeszterre. Egyéni konzultációkra, szemináriumokra van lehetőség személyes jelenléttel is, de a maszk viselése mindenkinek kötelező.

"Minden szakon, képzési szinten és munkarendben az előadásokat online munkarendben kell megtartani" – írta a lapunk birtokába került július 15-i utasításában az Óbudai Egyetem rektora, Kovács Levente és kancellárja, Ormándi Gabriella. A "2020-2021-es tanév I. félévének egyes oktatásszervezési feladatairól" kibocsátott közös rektori és kancellári utasítás rendelkezése szerint az online előadás történhet valós időben stream alapon, vagy rögzítve, feltöltött videófájl formátumban. Az online előadásokat az órarendben úgy kell elhelyezni, hogy arra külön napokat jelölnek ki, és kezdésük csak reggel 8 óra lehet.

A rektor és a kancellár engedélyezte a hallgatók személyes részvételével megtartott egyéni és csoportos konzultációkat, szemináriumokat, tantermi és laboratóriumi gyakorlatokat, de azokon mindenkinek kötelező az arcmaszk viselése, amelyekről kötelesek maguk gondoskodni.

További előírás, hogy az online előadások és a személyes jelenléttel megtartott órák között elegendő időt kell biztosítani a hallgatóknak az utazásra. A rektor és a kancellár rendelkezései arra engednek következtetni, hogy készülnek a koronavírus járvány újbóli kiteljesedésére, mivel arra utasították az oktatókat, hogy a hallgatók feltétlen személyes megjelenését igénylő tantárgyakat a félév első felére szervezzék.

A két intézményvezető az utasítás indoklásában a Rektori Konferencia Ülésén elhangzottakra, az EU Egyetemek Szövetségének ajánlására, a Főpolgármesteri Hivatal tájékoztatására hivatkoznak, amelyek a járványügyi helyzet készültségének fenntartását, a távolságtartást, az óvatosságot, a tömegközlekedésben a reggeli csúcsidők elkerülését javasolják. A rendelkezés visszavonásig érvényes.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.