A Facebookon jelezte egy majdnem pórul járt utas csütörtökön, hogy az egyik Széna téri jegykiadó automatánál trükkös csalók akarták átverni. A módszer lényege röviden annyi, ha jegyet vagy bérletet akarunk venni, hiába fizetjük ki és látjuk azt, hogy az automata jelzése szerint már kész is a nyomtatás, a jegy nem jelenik meg ott, ahonnan azt kézzel ki tudjuk venni. Mindez azért lehet, mert a kis kiadó ablak fölé valakik ragasztószalagot helyeznek el, s ezért nem esnek le a jegyek.
Az utas a helyszínen felhívta a jegykiadó automatákat üzemeltető Budapesti Közlekedési Központot, ahol azt tanácsolták neki, nyúljon be és próbálja meg letapogatni, hogy nem akadtak-e fel a jegyek valahol. Ekkor találta meg a ragasztószalagot és az arra rátapadt bérletét. Azt is látta, miután felszállt a villamosra, hogy két férfi matat valamit az automata kiadó nyílásánál, nem kizárt, hogy ők voltak azok, akik meg akarták rövidíteni.
A Budapesti Közlekedési Központnak elküldtünk néhány kérdést a témában, egyebek közt arról érdeklődtünk, hogy korábban is jelentkeztek-e már hasonló esetekkel náluk pórul járt utasok. Amint megkapjuk a válaszokat, közöljük.
Hasít a BKK: még egy lépéssel közelebb az elektronikus jegyrendszerhez?
A tesztüzem már egy buszon is elindult, a kérdés csak az: mikor mehet végre élesben? Elkezdte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az elektronikus jegyrendszerhez kapcsoló jegyérvényesítők tesztelését egy buszon a fővárosban, közölte az MTI-vel a közlekedési társaság.