Röhrig Géza A Város Mindenkié csoport tagjaival is találkozott

  • narancs.hu
  • 2016. március 18.

Lokál

Hajléktalanságról és saját tapasztalatairól beszélgetett Röhrig Géza az AVM tagjaival, valamint a Fotózás és aktivizmus kurzus diákjaival.

„Alkalmunk volt beszélgetni a Saul fia film főszereplőjével egy-másfél órát, ami számomra és a velem lévő aktivisták számára is egy élmény volt. Elmesélte hajléktalanságát New Yorkban, amikor a Central Parkban lakott, majd később dolgozott egy hajléktalanszállón is mint önkéntes segítő” – számolt be Lakatos András, A Város Mindenkié tagja a Röhriggel való találkozásról.

false

 

Fotó: Palotás Ágnes (Fotózás és aktivizmus)

A beszélgetés mellett Röhrig felolvasott legújabb kötetéből is, amelyben több vers témája a hajléktalanság, a kiszolgáltatottság e formája.

„Szabálytalan, fontos, erős és meghitt este volt. Bérelt lakásomban gyűltünk össze, félig titokban, féltve az este törékeny meghittségét. Öröm és megtiszteltetés volt a bizalom a vendégeimtől” – írta Csoszó Gabriella fotós, aktivista, a Fotózás és aktivizmus kurzus vezetője.

mit kíván a magyar homeless

málha nélkül járni könnyen

ahogy élek megköszönjem

kőből rakni sírt anyámnak

zsoltárt zsongani vasárnap

hajat mosni körmöt vágni

pizsamámat gombolászni

négy fal között ágyra dőlni

drágább könnyet mint a kölni

ébresztgetni a gyermeket

kit eddig a teste nevelt

imádkozni evés előtt

hogy a kenyér adjon erőt

félretenni szebb fogakra

nem vágyni a jónál jobbra

adakozni ugyanannak

számíthasson reá hogy kap

és ha eljön minek el kell

uniót a Jóistennel

 

Lead-kép: Várady István (Fotózás és aktivizmus)

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.