A Népszava eredt a nyáron induláskor sötét füstöt eregető buszok nyomába.
A lap érdeklődésére a BKK azt írta: "Az alacsonyabb környezetvédelmi besorolású buszokra kevésbé szigorú környezetvédelmi normák vonatkoznak, azonban minden jármű megfelel a műszaki előírásoknak.”
A BKK egyébként nem vezet statisztikát a szennyező buszokról, de a hibás járművet rögtön cserélik.
Gólián Zsolt, a BKV Fürst Közlekedési Szakszervezet a Népszavának elmondta: egyre kevesebb az erősen füstölő busz, de még így is túl sok. Gólián szerint a nyári „kormolás“ oka, hogy egyes típusok, elsősorban az alacsony padlós, csuklós Volvók motorja viszonylag kicsi és gyenge, nehezen bírja a nagy melegben maximális teljesítménnyel működő klímát, ezért a sofőrök nagyobb gázadással indítják a járművet.
A lap emlékeztetett: a Közlekedő Tömeg Egyesület nemrég állapította meg, hogy több mint 300 buszon nem működik a klíma, emiatt a kánikulában 40 fok is lehet a buszokon.
|
A vállalat korábban a klímákkal kapcsolatban azt közölte: a autóbuszok 87 százaléka, a trolibuszok 27 százaléka, míg a villamosok 15 százaléka rendelkezik légkondicionáló berendezéssel.
A Greenpeace pár hónappal ezelőtti felmérése szerint a budapesti a buszmegállókban akár két-háromszor is nagyobb lehet a nitrogén-dioxid-szennyezettség, mint a hivatalos mérőállomásokon, amiért a dízel buszok is felelősek.