Szilágyi Áron és Bródy János lettek a II. kerület díszpolgárai

  • narancs.hu
  • 2022. június 26.

Lokál

A posztumusz díszpolgári címet pedig Garas Dezső kapta.

A II. Kerület Díszpolgára Szilágyi Áron és Bródy János, a II. Kerület Posztumusz Díszpolgára Garas Dezső, jelentette be Facebook-oldalán Őrsi Gergely, a II. kerület polgármestere.

Mint írja, a "II. kerület díszpolgári gálája évről évre azt mutatja meg, hogy a II. kerület különleges hely. Különlegessé teszi elhelyezkedése, számtalan természeti értéke, de ami a díszpolgári gála szempontjából fontos, hogy az itt élő emberek teszik egyedülállóvá. (...) Budán ahelyett, hogy azt néznénk, mi az, ami szétválaszt, azt keressük, mi köt össze minket."

A polgármester elmondta, hogy Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testülete:

  • A II. Kerület Díszpolgára kitüntető címet adományozta Szilágyi Áron háromszoros olimpiai bajnok, világ- és Európa-bajnok kardvívónak, aki a II. kerületben született és ott is nőtt fel. Ő a világ egyetlen férfi kardvívója, aki egyéni versenyzőként háromszor nyert olimpiai aranyérmet három egymást követő olimpián.
  • A II. Kerület Díszpolgára kitüntető címet adományozta Bródy János Kossuth- és Liszt Ferenc-díjas énekes zeneszerzőnek, szövegírónak, akinek dalai "sokszor éles társadalomkritikát megfogalmazó kordokumentumok, iróniát sem nélkülöző vélemények, de írt vidám gyerekdalokat, megénekelt édes-bús szerelmeket és olyan hétköznapi dolgokat is versbe foglalt, mint egy személyi igazolvány".
  • A II. Kerület Posztumusz Díszpolgára kitüntető címet adományozta Garas Dezső, Kossuth-díjas színművésznek, rendezőnek, a Halhatatlanok Társulata örökös tagjának, aki 2000-ben az elsők között lett a Nemzet Színésze, élete utolsó hét évében pedig ismét a Nemzeti Színház művésze volt. A díjat Garas Dániel, Garas Dezső fia vette át.

A további díjazottakról itt olvashatnak bővebben.

A II. Kerület Díszpolgára Szilágyi Áron és Bródy János, A II. Kerület Posztumusz Díszpolgára Garas Dezső 2022-ben is...

Posted by Őrsi Gergely on Sunday, June 26, 2022

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.