Mentemben

  • Babarczy Eszter
  • 2015. április 1.

Mentemben

Még itt időzök, de fölösleges dolgokra vagy mondatokra nincs már időm. Mentemben még elmondom, mi szöszt szedtem össze eddig az életben, megfontolva, hogy melyik fölösleges. Hamarosan megyek, az egyetemre, intézkedni, teregetni, ami éppen adódik, meghalni is a végén.

Néha nem megyek mentemben. Az utóbbi hetekben kihagytam pár tüntetést, ha előre tudom, ki mit fog mondani. Az utóbbi hetekben kerülöm az antiklimaxot. Nem nézek meg minden jónak mondott sorozatot. Nem nézek meg minden kiállítást.

Kihagyok pár vitát.

Kihagyok pár poént.

Mentemben megfontolom, kinek az esernyőjét kapom fel. Csak olyan ember esernyőjét kapd fel, akivel akarsz még találkozni.

A Facebookon se töltök annyi időt, amennyiből egy rutinos író két regényt is kihoz.

A misztikára gondolok mentemben, mind mindenki más a Széna téri antikvárius szerint.

Az entrópiára gondolok: ahogy szétesel a Facebookon, a mobilodon, az íróasztalodon, a konyhaasztalodon, míg végül már az ablakon nézel ki, hogy ne jöjj zavarba.

Az öregedésre. A szerelemre. A gyerekekre.

Mindenre, ami ki-merem-e-mondani.

A macskákra.

Most megyek is.

P.S.

Mindenki macskájának a fényképét megnézem, megígérem!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.