10 díjat nyert egy horrorfilmfesztiválon az idei magyar Oscar-jelölt

  • MTI/narancs.hu
  • 2021. október 24.

Mikrofilm

A közönség szavazatai alapján gyűjtött be 10 díjat a magyar film Torontóban. 

Bergendy Péter Post Mortem című alkotása tíz díjat nyert a világ egyik legnevesebb horror, sci-fi, akció és kultfilmfesztiválján, a 15. Toronto After Dark Filmfesztiválon (amely nem azonos a Torontói Nemzetközi Filmfesztivállal), ahol zsűri helyett a közönség voksol – közölte a Nemzeti Filmintézet vasárnap az MTI-vel.

Bergendy Péter alkotása kapta a legtöbb díjat a fesztiválon: bronzéremmel ismerték el a legjobb filmek között, továbbá elnyerte a legjobb horrorfilm, a legjobb rendező, a legjobb mellékszereplő (Hais Fruzsina), a legjobb speciális effektusok, a legjobb hangdesign, a legjobb operatőr, a legjobb vágás, a legijesztőbb film és "a film, amelynek leginkább látni akarjuk a folytatását" kategória díjait. A filmfesztiválon kizárólag a nézők szavazatai alapján döntöttek a győztesekről.

A film eddig 28 külföldi fesztiválon szerepelt szerte a világon – 18-on a fő versenyprogramban –, és összesen 23 díjat kapott. A négy Magyar Mozgókép Díjjal kitüntetett Post Mortem Magyarország hivatalos nevezettje a 2022-es Oscar-verseny nemzetközi film kategóriájába.

A Nemzeti Filmintézet támogatásával készült mozifilm főszereplői Klem Viktor és Hais Fruzsina, mellettük Schell Judit, Anger Zsolt, Hámori Gabriella, Kiss Diána Magdolna, Ladányi Andrea és Reviczky Gábor látható.

A történet az első világháború és a spanyolnáthajárvány pusztítása után, 1918 fagyos telén játszódik. Tomás, a fiatal vándorfotós (Klem Viktor) abból próbál megélni, hogy halottak utolsó fényképét készíti el családjuk körében. Egy tízéves kislány (Hais Fruzsina) hívására eljut egy kis faluba, ahol szokatlanul sok munkája akad, és egyre több természetfeletti jelenséggel találkozik. A kísértetek közölni akarnak vele valamit, és ő elhatározza, hogy kideríti, mi a céljuk. De veszélyes terepen jár: minden rossz mozdulat egy új, az előzőnél is vadabb támadást vált ki.

A film október 28-tól látható a hazai mozikban az InterCom forgalmazásában.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.