Tévésorozat

A farkas gyermekei

Mikrofilm

Bár az alkotója Aaron Guzikowski, a sorozat erősen viseli a producer Ridley Scott kézjegyét, sajnos kevésbé a Szárnyas fejvadász, mint inkább a Prometheus és az Alien: Covenant nyomait.

A sorozat elején két android – a Scott szerette megtévesztően kedélyes, de nyugtalanító fajtából – egy meddő bolygón landol, ahol magzatcsírákból hat gyermeket növesztenek. Évek múlva csak egyetlen él és a látszólag érzelemmentes Anya és Apa egyre frusztráltabb lesz, látva missziójuk kudarcát. A gondoskodásra programozott Anya áramköreibe temetett pusztító ösztön is előtörni látszik. Az embergyermekek nem sok azonosulási potenciált hordoznak, paradox módon a két android esetlen dinamikája és furcsa érzelemmimikrije nyújt némi kárpótlást. Izgalmas az is, ahogy a technológiai fejlődés koronái a puritán telepesekhez illő problémákkal küszködnek, de könnyen belátható, hogy ez sovány alapanyag egy egész évadhoz. Az alkotók ekkor vezetik be a Földet elpusztító vallásháború párhuzamos szálát, ami egy egész hajónyi semmitmondó, szürke emberi figurát is magával hoz. A cselekmény kiszélesedésével meghökkentő módon a sorozat csak tovább szürkül – Dariusz Wolski már megszokott fakított, monokróm, poros tájait hasonlóan fakó figurák kezdik benépesíteni. A tempó is lassul, különösen az első két epizód fejvesztett sebességéhez képest. A növekvő érdektelenséget ellensúlyozandó, mélyre nyúlunk a klasszikus sci-fi kliséhalmazában: előkerülnek a robotika alaptörvényei, egy hi-tech alapokon nyugvó dzsihád, egy terméketlen bolygón megjelenő messiás…

Elérhető az HBO GO-n

Figyelmébe ajánljuk

Buli a reggeli felfrissüléstől kifulladásig – így látják az idei Szigetet a Narancs fotósai

  • narancs.hu

Meglepő fesztiválszettek, fényes nappal is csapató bulizók, rengeteg por, a koncerten épp elénk beálló ismeretlen, neonfényekkel kivilágított ösvények, napközbeni workshopok, esti koncertek, hajnalig tartó bulik és sakk a WC-ben – a Sziget az idén is pont ugyanolyan őrült, mint a korábbi években. Mutatjuk a Narancs fotósainak legjobb képeit az idei fesztiválról! 

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.