Tévésorozat

A farkas gyermekei

Mikrofilm

Bár az alkotója Aaron Guzikowski, a sorozat erősen viseli a producer Ridley Scott kézjegyét, sajnos kevésbé a Szárnyas fejvadász, mint inkább a Prometheus és az Alien: Covenant nyomait.

A sorozat elején két android – a Scott szerette megtévesztően kedélyes, de nyugtalanító fajtából – egy meddő bolygón landol, ahol magzatcsírákból hat gyermeket növesztenek. Évek múlva csak egyetlen él és a látszólag érzelemmentes Anya és Apa egyre frusztráltabb lesz, látva missziójuk kudarcát. A gondoskodásra programozott Anya áramköreibe temetett pusztító ösztön is előtörni látszik. Az embergyermekek nem sok azonosulási potenciált hordoznak, paradox módon a két android esetlen dinamikája és furcsa érzelemmimikrije nyújt némi kárpótlást. Izgalmas az is, ahogy a technológiai fejlődés koronái a puritán telepesekhez illő problémákkal küszködnek, de könnyen belátható, hogy ez sovány alapanyag egy egész évadhoz. Az alkotók ekkor vezetik be a Földet elpusztító vallásháború párhuzamos szálát, ami egy egész hajónyi semmitmondó, szürke emberi figurát is magával hoz. A cselekmény kiszélesedésével meghökkentő módon a sorozat csak tovább szürkül – Dariusz Wolski már megszokott fakított, monokróm, poros tájait hasonlóan fakó figurák kezdik benépesíteni. A tempó is lassul, különösen az első két epizód fejvesztett sebességéhez képest. A növekvő érdektelenséget ellensúlyozandó, mélyre nyúlunk a klasszikus sci-fi kliséhalmazában: előkerülnek a robotika alaptörvényei, egy hi-tech alapokon nyugvó dzsihád, egy terméketlen bolygón megjelenő messiás…

Elérhető az HBO GO-n

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.