Bár az alkotója Aaron Guzikowski, a sorozat erősen viseli a producer Ridley Scott kézjegyét, sajnos kevésbé a Szárnyas fejvadász, mint inkább a Prometheus és az Alien: Covenant nyomait.
A sorozat elején két android – a Scott szerette megtévesztően kedélyes, de nyugtalanító fajtából – egy meddő bolygón landol, ahol magzatcsírákból hat gyermeket növesztenek. Évek múlva csak egyetlen él és a látszólag érzelemmentes Anya és Apa egyre frusztráltabb lesz, látva missziójuk kudarcát. A gondoskodásra programozott Anya áramköreibe temetett pusztító ösztön is előtörni látszik. Az embergyermekek nem sok azonosulási potenciált hordoznak, paradox módon a két android esetlen dinamikája és furcsa érzelemmimikrije nyújt némi kárpótlást. Izgalmas az is, ahogy a technológiai fejlődés koronái a puritán telepesekhez illő problémákkal küszködnek, de könnyen belátható, hogy ez sovány alapanyag egy egész évadhoz. Az alkotók ekkor vezetik be a Földet elpusztító vallásháború párhuzamos szálát, ami egy egész hajónyi semmitmondó, szürke emberi figurát is magával hoz. A cselekmény kiszélesedésével meghökkentő módon a sorozat csak tovább szürkül – Dariusz Wolski már megszokott fakított, monokróm, poros tájait hasonlóan fakó figurák kezdik benépesíteni. A tempó is lassul, különösen az első két epizód fejvesztett sebességéhez képest. A növekvő érdektelenséget ellensúlyozandó, mélyre nyúlunk a klasszikus sci-fi kliséhalmazában: előkerülnek a robotika alaptörvényei, egy hi-tech alapokon nyugvó dzsihád, egy terméketlen bolygón megjelenő messiás…
Elérhető az HBO GO-n