Tévésorozat

A farkas gyermekei

Mikrofilm

Bár az alkotója Aaron Guzikowski, a sorozat erősen viseli a producer Ridley Scott kézjegyét, sajnos kevésbé a Szárnyas fejvadász, mint inkább a Prometheus és az Alien: Covenant nyomait.

A sorozat elején két android – a Scott szerette megtévesztően kedélyes, de nyugtalanító fajtából – egy meddő bolygón landol, ahol magzatcsírákból hat gyermeket növesztenek. Évek múlva csak egyetlen él és a látszólag érzelemmentes Anya és Apa egyre frusztráltabb lesz, látva missziójuk kudarcát. A gondoskodásra programozott Anya áramköreibe temetett pusztító ösztön is előtörni látszik. Az embergyermekek nem sok azonosulási potenciált hordoznak, paradox módon a két android esetlen dinamikája és furcsa érzelemmimikrije nyújt némi kárpótlást. Izgalmas az is, ahogy a technológiai fejlődés koronái a puritán telepesekhez illő problémákkal küszködnek, de könnyen belátható, hogy ez sovány alapanyag egy egész évadhoz. Az alkotók ekkor vezetik be a Földet elpusztító vallásháború párhuzamos szálát, ami egy egész hajónyi semmitmondó, szürke emberi figurát is magával hoz. A cselekmény kiszélesedésével meghökkentő módon a sorozat csak tovább szürkül – Dariusz Wolski már megszokott fakított, monokróm, poros tájait hasonlóan fakó figurák kezdik benépesíteni. A tempó is lassul, különösen az első két epizód fejvesztett sebességéhez képest. A növekvő érdektelenséget ellensúlyozandó, mélyre nyúlunk a klasszikus sci-fi kliséhalmazában: előkerülnek a robotika alaptörvényei, egy hi-tech alapokon nyugvó dzsihád, egy terméketlen bolygón megjelenő messiás…

Elérhető az HBO GO-n

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.