Film

Téboly

  • - kg -
  • 2020. október 17.

Mikrofilm

Két amerikai alműfaj beszélget a bárpultnál. Az egyikük (őrült autós nem őrült autóst terrorizál) közel hajol a másikhoz (férfiak zaklatta nők ollóval) és előhozakodik az ötlettel: nehéz idők ezek, ideje egyesíteni az erőforrásainkat! Ennél is valószínűbb, hogy a Téboly című filmet Spielberg Párbaja ihlette, a road rage movie-k örökifjú nagypapája, de mi lenne, ha ezúttal a kamiont nem egy kamion, hanem Russell Crowe játszaná? A nagy színész valóban úgy játszik, mint egy nekivadult teherautó az Actors Studio záróvizsgáján: olyan erőket mozgósít, amelyekhez nincs szokva az autós őrültek B filmes szektora.

Az autós, aki már a főcím előtt is őrült volt, a főcím után is az marad: üldözőbe veszi az autós anyukát, akinek egyetlen bűne a duda túlzó használata. Ennyit a jellemábrázolásról. Mivel tényleg Crowe és nem Michael Madsen vezeti a pickup truckot, az első összevérzett ingig még él a remény, hogy valakinek valami célja is volt e filmmel, a gyilkos kenőkések és fodrászollók – mindig hálás – szerepeltetésén túl is. Nos, ezek hiú remények. Ez nem Michael Douglas dühe az Összeomlásból vagy a lapátra tett fehér férfi Trumpra gerjedő frusztrációja a valóságból, csak egy szerény, izzadságszagú versenyző az „őrült a közúti közlekedésben” keretből. Szóra sem lenne érdemes, ha a világjárvány nem hozza helyzetbe a filmet: a Téboly elsőként került az éledező amerikai mozikba, így kapott egy kicsit a megváltó szerepből. Reméljük, ez nem egy új trend, és sosem készül el A cápa remake-je, amelyben Russell Crowe alakítja a halat.

Forgalmazza a Freeman Film

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.