Film

Téboly

  • - kg -
  • 2020. október 17.

Mikrofilm

Két amerikai alműfaj beszélget a bárpultnál. Az egyikük (őrült autós nem őrült autóst terrorizál) közel hajol a másikhoz (férfiak zaklatta nők ollóval) és előhozakodik az ötlettel: nehéz idők ezek, ideje egyesíteni az erőforrásainkat! Ennél is valószínűbb, hogy a Téboly című filmet Spielberg Párbaja ihlette, a road rage movie-k örökifjú nagypapája, de mi lenne, ha ezúttal a kamiont nem egy kamion, hanem Russell Crowe játszaná? A nagy színész valóban úgy játszik, mint egy nekivadult teherautó az Actors Studio záróvizsgáján: olyan erőket mozgósít, amelyekhez nincs szokva az autós őrültek B filmes szektora.

Az autós, aki már a főcím előtt is őrült volt, a főcím után is az marad: üldözőbe veszi az autós anyukát, akinek egyetlen bűne a duda túlzó használata. Ennyit a jellemábrázolásról. Mivel tényleg Crowe és nem Michael Madsen vezeti a pickup truckot, az első összevérzett ingig még él a remény, hogy valakinek valami célja is volt e filmmel, a gyilkos kenőkések és fodrászollók – mindig hálás – szerepeltetésén túl is. Nos, ezek hiú remények. Ez nem Michael Douglas dühe az Összeomlásból vagy a lapátra tett fehér férfi Trumpra gerjedő frusztrációja a valóságból, csak egy szerény, izzadságszagú versenyző az „őrült a közúti közlekedésben” keretből. Szóra sem lenne érdemes, ha a világjárvány nem hozza helyzetbe a filmet: a Téboly elsőként került az éledező amerikai mozikba, így kapott egy kicsit a megváltó szerepből. Reméljük, ez nem egy új trend, és sosem készül el A cápa remake-je, amelyben Russell Crowe alakítja a halat.

Forgalmazza a Freeman Film

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.