A tökéletes recept apokalipszisre: Tom Hanks, egy robot és egy kutya

  • narancs.hu
  • 2021. szeptember 22.

Mikrofilm

Megérkezett a Finch előzetese!

Az Apple TV+ legújabb filmje, a Finch a közeljövőben játszódik, amikor a klímakatasztrófa már pusztulásba taszította a világot. A barátságos és közkedvelt Tom Hanksen persze ez sem fog ki: ő alakítja a címszereplőt, aki egyedüli emberként próbál boldogulni a pusztasággá pörkölődött Földön. Szerencsére azonban akadnak partnerei: egy Goodyear nevű kutya és egy vicces mellékkarakterre maszkolt robot. A horizonton azonban egy pusztító vihar közeledik, így kénytelenek felkerekedni hogy biztonságosabb helyet keressenek.

Mindezekből úgy tűnik, a Finchben egyesül a katasztrófafilmekben látható valamennyi klisé és minden, univerzális nézőpuhító dolog a joviális Tom Hankstól az aranyos négylábúig.

Abban azonban bízhatunk, hogy Hollywood kedvenc színésze jó formában van, az elmúlt években nem nagyon nyúlt mellé: dicsérték őt A kapitány küldetésében nyújtott alakításáért és A Greyhound csatahajóért is, Oscar-jelölést szerzett az Egy kivételes barátért, negyedjére sem fürdött be a Toy Storyval és a hátán cipelte A Pentagon titkait is. A Finchet az eddig főleg sorozatokat (Trónok harca, Doktor House) dirigáló Miguel Sapochnik rendezi, a forgatókönyvet pedig – ami végre nem adaptáció vagy folytatás – Craig Luck és Ivor Powell (a Szárnyas fejvadász és A nyolcadik utas: a Halál producere) jegyzik.

A Finchet november 5-én mutatják be az Apple TV+-on.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.