Meghalt Willie Garson, a Szex és New York Stanfordja

  • MTI/narancs.hu
  • 2021. szeptember 22.

Mikrofilm

A színész 57 éves volt. 

Elhunyt a Szex és New York című amerikai tévésorozat egyik sztárja, Willie Garson. A halálhírt fia jelentette be kedden a közösségi médiában.

Amerikai médiaértesülések szerint az 57 éves színész hasnyálmirigyrákban halt meg.

Garson az HBO-sorozatban a Sarah Jessica Parker által alakított Carrie Bradshaw bizalmas barátját játszotta. Legutóbb pedig a széria folytatásában, az And Just Like That című minisorozatban alakította a szerepet.

A színészt A nagy svindli című szériában is sokan látták, amelyben a szélhámos Mozzie-t játszotta - emlékeztet a BBC News.

Willie Garson New Jerseyben született 1964-ben, színművészetet tanult, és a Yale drámaiskolájában szerzett diplomát. A nyolcvanas években kisebb tévészerepekkel indult pályafutása, egyebek mellett a Cheers és a Családi kötelék című produkciókban dolgozott. A kilencvenes években az X-aktákban, a Melrose Place, a New York rendőrei és a Jóbarátok című sorozatban is játszott.

Az 1998-ban indult Szex és New Yorkban Stanford Blatch szerepét alakította, és a szériából készült két mozifilmben is eljátszotta a karaktert.

Mario Cantone, aki együtt dolgozott vele a sorozatban, az Instagramon búcsúzott a színésztől. "Le vagyok sújtva, mélységesen elszomorított a hír. Az istenek ajándéka voltál" - fogalmazott.

Cynthia Nixon, aki Miranda Hobbest alakította a népszerű sorozatban, a közösségi médiában felidézte, hogy Garsont minden kollégája szerette, jó volt vele dolgozni. "Végtelenül mulatságos volt a kamera előtt és az életben is. Fényt hozott, barát volt és kifogyhatatlanul adomázott a szakmáról" - írta.

A Szex és New York, valamint az And Just Like That executive producere, Michael Patrick King felidézte, hogy Garson még betegen is dolgozott.

A filmvásznon az Idétlen időkig, a Keresd a nőt vagy a Szívem csücskei című vígjátékokban szintén láthatta a közönség.

Garson az örökbefogadás egyik szószólója volt, 2009-ben fogadta örökbe fiát, Nathent, aki az Instagramon búcsúztatta.

"Nagyon örülök, hogy megosztottad velem a kalandjaidat, és hogy ennyi mindent elértél. Büszke vagyok rád. Mindig szeretni foglak, de azt hiszem, itt az ideje, hogy egyedül indulj el egy kalandra" - írta a fia.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.