Film

A Wall Street pillangói

  • - kg -
  • 2019. november 3.

Mikrofilm

Jennifer Lopez (producerként is jegyzett) filmjének kissé leegyszerűsített, de egzotikus fényekben pompázó világát kétféle embertípus uralja: a rudak körül, illetve a férfiölek fölött pörgő, aranyszívű sztriptíztáncosnők és a megkopasztásra megérett, szívtelen Wall Street-i bankosok. Utóbbiak, ahogy azt a Lopez által alakított főrúdtáncosnő meg is jegyzi, megérdemlik a sorsukat, hiszen a világválság kirobbantójaként még a New York-i tűzoltók nyugdíjalapját is eltüntették. Ezért, így az érvelés, teljes mértékben indokolt, ha a sztriptízbár munkásnői – akiket a saját munkáltatójuk is előszeretettel megsápol – bedrogozzák a kiszemelt kuncsaftokat és elszedjék a kártyájukon parkoló aprót. Ami nem is mindig olyan apró. Ebből aztán futja csincsillabundára és a gyerek taníttatására, mígnem eljő a lebukás pillanata, és az asztali zsarulámpák barátságtalan fényében eldől, ki az igaz barátnő.

Ebből akár még valami jó is kisülhetett volna, karcos kis alámerülés a New York-i sztriptízbárok bugyraiba, fanyar-komikus stílben, autentikusnak tűnő figurákkal, közepes megrázkódtatásokkal, Scorsese-lightban tartva, közepesen átsütve, némi társadalomkritikával megbolondítva. Fájdalom, nem így történt. Érezhető azért egy kis igyekezet, hogy ne arra fusson ki minden, hogy Lopez ennyi meg annyi idősen is mesterien pörög a rúdon mikroszkopikus tangájában, de a végén győznek a hiúsági megfontolások. Egy-két jelenet még így is a rendezői jelenlét és a helyismeret jeleit mutatja, a zsarukat például mintha maga Marty castingolta volna.

Forgalmazza a Freeman Film

 

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.