Tévétorrent

Carnival Row

  • Szabó Ádám
  • 2019. november 3.

Mikrofilm

A színes-szagos mesevilág még egyáltalán nem jelent biztosítékot a fantáziadús sztorira – sőt, előbbit egyre gyakrabban használják utóbbi hiányának palástolására; tekintsünk csak Tim Burton munkásságának elmúlt évtizedére. Szaladgálhatnak ugyanis orkok, koboldok, csontvázak vagy tündérek a vásznon, legtöbbször ugyanazokat a megszokott, nagyon is emberi és földhözragadt dolgokat látjuk viszont a vásznon. Elsősorban szerelmet.
A Carnival row-ban ezért a kötelezőért Orlando Bloom nyomozójának és Cara Delevingne tündéjének kapcsolata felel – egy rövid légyott után, a fenyegető háború miatt elszakadnak egymástól, majd évek múlva ismét találkoznak. A fajok közötti ellentét ekkor már pattanásig feszül a viktoriánus rémtörténetek ihlette városban: egyre több a harcok elől menekülő bevándorló lény, az új állapot alulról és felülről is összeomlással fenyegeti a társadalmi ranglétrát, a politikusok populista szólamokkal igyekszenek meglovagolni az idegenek iránti ellenszenvet, s még egy sorozatgyilkos is szedi áldozatait.

Romantika, rémtörténet, noirba hajló nyomozás – van itt minden. A jelek szerint csak épp olyan nem akadt, aki a széttartó szálakat gatyába rázza: Guillermo del Toro menet közben szállt ki a projektből, emlékét a gyönyörű díszletek és szemkápráztató látványvilág őrzi. Kár, hogy a Carnival row végül nem tud ellenállni a kísértésnek, és utolsó részeire menthetetlenül papírvékony ponyvává válik, ahol minden tízpercre jut egy felesleges fordulat, egy eltitkolt zabigyerek vagy épp egy családi átok.

Magyar felirat: Cain

 

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.

Akinek nem bűne…

Tatabányán a Bűn és bűnhődéssel kezdik az októbert, és ez a tematika határozza majd meg az egész évadukat, amelyben a súlyosabb műfajok mellett krimi és komédia is színpadra kerül.