Film

Always be my maybe

  • Szabó Ádám
  • 2019. november 3.

Mikrofilm

Sikeres, ám a magánéletben igencsak balszerencsés mesterszakácsok vagyunk, és épp a Netflix legújabb filmjének tiszteletére rendezett állófogadásra főzünk. Egyszer csak odalép mögénk valaki, megkopogtatja a vállunkat és gratulál a főztünkhöz. Keanu Reeves az – nem egy figura, akit ő alakít, hanem maga Neo, Johnny Utah a Holtpontból; Ted a Bill & Tedből, az internet első számú kedvence.

Ami pedig ezután következik, az nemcsak a film, de az utóbbi évek talán legviccesebb 15 perce: Reeves és Sasha nevű főhősnőnk akkorát szexelnek, hogy még a szomszédban is rágyújtanak, majd szakácsunk bemutatja újdonsült szeretőjét gyerekkori barátjának és plátói szerelmének, Marcusnak. Keanu természetesen talpig feketében, lassított felvételen lép be a menő brooklyni fúziós konyhák karikatúrájába, haja tökéletes, szemüvegében viszont nincs lencse, hisz az csak divatkellék. Látványosan megsiratja a vacsorának felszolgált marhát, aminek utolsó mújait evés közben fejhallgatón kísérhetik figyelemmel a kedves vendégek, majd elegánsan rendezi a számlát. Mikor Marcus mindezt kikéri magának, lefegyverző sármmal csak ennyit mond: a 6400 dolláros cech kevesebb, mint amennyi jogdíjat havonta kap a Féktelenül című sikerfilmje után – de azért aranyos és köszöni a próbálkozást.

Az Always be my maybe többi része legalább annyira esélytelen felérni ehhez, mint amennyire esélytelen lenne bármelyik földi férfi Keanu ellen egy női kegyekért folytatott harcban. Az ázsiai Harry és Sallynek szánt romkom legtöbbször inkább bájosan egyszerű, mint elmés vagy vicces.

Elérhető a Netflixen

 

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.