Film

Always be my maybe

  • Szabó Ádám
  • 2019. november 3.

Mikrofilm

Sikeres, ám a magánéletben igencsak balszerencsés mesterszakácsok vagyunk, és épp a Netflix legújabb filmjének tiszteletére rendezett állófogadásra főzünk. Egyszer csak odalép mögénk valaki, megkopogtatja a vállunkat és gratulál a főztünkhöz. Keanu Reeves az – nem egy figura, akit ő alakít, hanem maga Neo, Johnny Utah a Holtpontból; Ted a Bill & Tedből, az internet első számú kedvence.

Ami pedig ezután következik, az nemcsak a film, de az utóbbi évek talán legviccesebb 15 perce: Reeves és Sasha nevű főhősnőnk akkorát szexelnek, hogy még a szomszédban is rágyújtanak, majd szakácsunk bemutatja újdonsült szeretőjét gyerekkori barátjának és plátói szerelmének, Marcusnak. Keanu természetesen talpig feketében, lassított felvételen lép be a menő brooklyni fúziós konyhák karikatúrájába, haja tökéletes, szemüvegében viszont nincs lencse, hisz az csak divatkellék. Látványosan megsiratja a vacsorának felszolgált marhát, aminek utolsó mújait evés közben fejhallgatón kísérhetik figyelemmel a kedves vendégek, majd elegánsan rendezi a számlát. Mikor Marcus mindezt kikéri magának, lefegyverző sármmal csak ennyit mond: a 6400 dolláros cech kevesebb, mint amennyi jogdíjat havonta kap a Féktelenül című sikerfilmje után – de azért aranyos és köszöni a próbálkozást.

Az Always be my maybe többi része legalább annyira esélytelen felérni ehhez, mint amennyire esélytelen lenne bármelyik földi férfi Keanu ellen egy női kegyekért folytatott harcban. Az ázsiai Harry és Sallynek szánt romkom legtöbbször inkább bájosan egyszerű, mint elmés vagy vicces.

Elérhető a Netflixen

 

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.