Film

A fénykép

  • 2019. november 3.

Mikrofilm

Az indiai Ritesh Batra első filmje, az Ezerízű szerelem egyszerűségével, visszafogott érzelmességével lopta be magát az igényesebb közönség szívébe: már nem egészen fiatal hőseinek lassan, óvatosan kibontakozó szerelmében egy ételhordó edény játszotta a kulcsszerepet. Az ezt követően Nyugatra örömmel invitált rendező angliai, ill. amerikai, hazánkban nem forgalmazott munkái ízléssel és magányos, az emberi közeledés kockázatát megélő hősei iránti empátiával, ám mégiscsak hozott anyagból készült, inkább mesterségből mint szerzői indíttatásból levezényelt darabok. Új, ismét hazai és ismét személyes munkájában is egy hétköznapi tárgy, egy gyorsfénykép hoz össze két, egymáshoz látszatra nem illő embert. A tehetős családból származó lány ambíciói csendes elfojtásával a szülők elvárásainak akar megfelelni, de férjhez nem hajlandó menni vonzalom nélkül. A csóró utcai fényképész viszont középkorú férfiként is barátaival közös bérleményben kénytelen lakni, mivel keresetét tönkrement családja egzisztenciájának helyreállítására áldozza. Őt beteg nagymamája venné rá házasodásra, így szívességet kér az ismeretlen lánytól: játszaná el a nagyi látogatása idejére a menyasszony szerepét. Az elcsépelt vígjátéki szituációból nem a szokott bohózat bontakozik ki, hanem a két magányos, saját céljairól (engedelmességből vagy áldozatvállalásból) lemondó ember egymásra találása. Az író-rendező finom elmozdulásokkal, szemérmes gesztusokkal mondja el azt, amit az emberek közötti, az erotikánál mélyebbről fakadó vonzalom természetéről tud.

Forgalmazza a Cirko Film

 

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.

Akinek nem bűne…

Tatabányán a Bűn és bűnhődéssel kezdik az októbert, és ez a tematika határozza majd meg az egész évadukat, amelyben a súlyosabb műfajok mellett krimi és komédia is színpadra kerül.