Anger Zsolt 1956-ban egy nagyon sötét ügybe keveredik

  • G. M.
  • 2018. október 10.

Mikrofilm

Új magyar film érkezik a tévébe.

Új magyar tévéfilm érkezik novemberben a Dunára, méghozzá Bergendy Péter és Köbli Norbert munkája. Köbli az elmúlt években több filmhez is írt igen jó forgatókönyvet (Félvilág, Szabadság különjárat, Örök tél), Bergendy pedig 2011-ben készítette el A vizsga című tévéfilmet, melyben Kulka János és Nagy Zsolt alakított zseniálisat.

Közös munkájuk a Trezor címet viseli, és szintén történelmi témát jár körbe. Bár a készítők állítása szerint a cselekménynek van valóságalapja, az a rövidke szinopszisból is kiderül, hogy lesz itt rendesen fikció: „A belügyminisztérium trezorkulcsai elvesznek az ’56-os forradalom zűrzavarában. Ezért alig néhány nappal a szabadságharc vérbe fojtása utána a rendőrök kihoznak a börtönből egy hajdani bankrablót, hogy törje fel nekik saját, feltörhetetlen trezorjukat. A fegyenc azonban egész mást talál a feltáruló trezorajtó mögött, mint amire számított, és onnantól egy izgalmas, fordulatos játszma veszi kezdetét, ahol senki és semmi nem az, aminek látszik.”

A bankrablót a filmesek és tévések által elég sokszor foglalkoztatott Anger Zsolt alakítja, de a Trezorban feltűnik Hámori Gabriella, Scherer Péter, Tasnádi Bence és Elek Ferenc is.

A filmet várhatóan novemberben mutatják be a tévében.

Figyelmébe ajánljuk

Buli a reggeli felfrissüléstől kifulladásig – így látják az idei Szigetet a Narancs fotósai

  • narancs.hu

Meglepő fesztiválszettek, fényes nappal is csapató bulizók, rengeteg por, a koncerten épp elénk beálló ismeretlen, neonfényekkel kivilágított ösvények, napközbeni workshopok, esti koncertek, hajnalig tartó bulik és sakk a WC-ben – a Sziget az idén is pont ugyanolyan őrült, mint a korábbi években. Mutatjuk a Narancs fotósainak legjobb képeit az idei fesztiválról! 

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.