Az új Oroszlánkirályban egyetlen valódi felvétel van

  • Szabó Ádám
  • 2019. augusztus 1.

Mikrofilm

A CGI-orgiát bámulva viszont senkinek sem tűnt fel.

A Disney legújabb remake-próbálkozását barokkos túlzás élőszereplős feldolgozásnak hívni – persze a Dumbo, az Aladdin vagy épp A dzsunger könyve is hemzsegett a számítógépes effektektől, de egyik se ment olyan messze, mint Jon Favreu filmje.

Az oroszlánkirály új szintre emelte a vizuális effektusokat, és valószínűleg hosszú évekig emlegetni fogjuk még elképesztő látványvilágát – a kritikusok szerint viszont

ezen túl semmi említésre méltó

nincs benne. A rendező sem a csavaros dramaturgiát, vagy az elképesztő érzelmi hullámvasutat emelte ki a moziból, amikor nemrég Twittert ragadott: inkább azzal vágott fel, hogy az egész filmben egyetlen valódi felvétel látható, de az animátorok olyan remek munkát végeztek, hogy az az egy se tűnt fel senkinek. "Becsempésztem egy olyan jelenetet, melyet valójában Afrikában vettünk fel – kíváncsi voltam, feltűnik-e valakinek. Ez nem más, mint a mozi első képe az élet körforgásáról” – írta Jon Favreu Twitter-bejegyzésében.

Íme a kép:

false

 

Fotó: twitter.com/Jon_Favreau

A film operatőre az Indiewire-nek elmondta, hogy a forgatás során a legnagyobb kihívást a világítás és a megfelelő kameraszög jelentette – ami nem is csoda, hiszen Az oroszlánkirály nagy része a forgatás után, a számítógép segítségével készült el.

A közönséget azonban nem érdekli, hogy hagyományos animációval, vagy CGI-vel készült-e, ezúttal is odáig van Simba történetéért – jelenleg ez a világ első számú mozija a pénztáraknál.

Figyelmébe ajánljuk

Hieronymus Bosch világa

  • - turcsányi -

Michael Connelly nem egy író, inkább egy regénygyár, rosszabb esetben áruvédjegy – az efféle státus persze nem oly ritka zsiráf manapság.

„Rodrigo”

A világ legnagyobb és legrangosabb színházi fesztiválja az avignoni. Jelentős társulatok seregszemléje, illetve már maga a fesztiválmeghívás jelentőssé tesz társulatokat. Aki a hivatalos programban van, az számít valakinek.

Félúton

Egykori nagymenő, aki a csúcsról lepottyanva már csak árnyéka önmagának; féktelen csodagyerek, akinek csak kemény munkára és iránymutatásra van szüksége, hogy azzá a sztárrá váljon, akit a végzete elrendelt neki – a sportfilmek talán legnagyobb kliséi ezek, a Stick pedig épp erre a kettőre épül.

Dinók a budoárban

Ötévesen, egy tollseprűtánccal indult Karácsonyi László (1976) művészi karrierje, diplomáját 2003-ban pedig egy lovagi páncélzatban védte meg. (A páncél maga volt a diplomamunkája.)

Léda a Titanicon

  • Molnár T. Eszter

Ki ne szeretné a Balatont? Főleg, ha csak a szépre emlékszik? Arra, hogy a vonat vidáman, sőt pontosan fut be a hűs állomásra, a papucs nem töri a lábat, a naptej megvéd a leégéstől, és van hely az árnyékban a kempingszéknek és a gumimatracnak.

Angyalszárnycsikorgás

Nagy luxus olyan kis kultúrának, mint a magyar, nem megbecsülni a legjobbjait. Márpedig Halasi Zoltán a kortárs magyar költészet szűk élmezőnyébe tartozik, ám a szakma mintha nem tartaná számon érdemeinek megfelelően, a nagyközönség számára pedig minden bizonnyal ismeretlen.

Miért hallgat Erdő Péter?

2025 júliusának egyik forró szerda éjjelén Konrád-Lampedúza Bence betanított kémia­tanár hazafelé ballagott Ráczboldogkőn, a Kistücsök névre hallgató alma materéből. Nem volt ittas egy cseppet sem, de megviselte a nehéz levegő, amikor szembejött vele egy kormányzati óriásplakát. 

Kinek a bűne?

A kormánypárti média azzal igyekszik lejáratni egy Tisza párti önkéntest, hogy korábban pornófilmekben szerepelt. A kampány morális természetű, a nőt bűnösnek és erkölcstelennek állítja be, s persze ezt vetíti rá a pártra is.