Az új Oroszlánkirályban egyetlen valódi felvétel van

  • Szabó Ádám
  • 2019. augusztus 1.

Mikrofilm

A CGI-orgiát bámulva viszont senkinek sem tűnt fel.

A Disney legújabb remake-próbálkozását barokkos túlzás élőszereplős feldolgozásnak hívni – persze a Dumbo, az Aladdin vagy épp A dzsunger könyve is hemzsegett a számítógépes effektektől, de egyik se ment olyan messze, mint Jon Favreu filmje.

Az oroszlánkirály új szintre emelte a vizuális effektusokat, és valószínűleg hosszú évekig emlegetni fogjuk még elképesztő látványvilágát – a kritikusok szerint viszont

ezen túl semmi említésre méltó

nincs benne. A rendező sem a csavaros dramaturgiát, vagy az elképesztő érzelmi hullámvasutat emelte ki a moziból, amikor nemrég Twittert ragadott: inkább azzal vágott fel, hogy az egész filmben egyetlen valódi felvétel látható, de az animátorok olyan remek munkát végeztek, hogy az az egy se tűnt fel senkinek. "Becsempésztem egy olyan jelenetet, melyet valójában Afrikában vettünk fel – kíváncsi voltam, feltűnik-e valakinek. Ez nem más, mint a mozi első képe az élet körforgásáról” – írta Jon Favreu Twitter-bejegyzésében.

Íme a kép:

false

 

Fotó: twitter.com/Jon_Favreau

A film operatőre az Indiewire-nek elmondta, hogy a forgatás során a legnagyobb kihívást a világítás és a megfelelő kameraszög jelentette – ami nem is csoda, hiszen Az oroszlánkirály nagy része a forgatás után, a számítógép segítségével készült el.

A közönséget azonban nem érdekli, hogy hagyományos animációval, vagy CGI-vel készült-e, ezúttal is odáig van Simba történetéért – jelenleg ez a világ első számú mozija a pénztáraknál.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.