Az új Oroszlánkirályban egyetlen valódi felvétel van

  • Szabó Ádám
  • 2019. augusztus 1.

Mikrofilm

A CGI-orgiát bámulva viszont senkinek sem tűnt fel.

A Disney legújabb remake-próbálkozását barokkos túlzás élőszereplős feldolgozásnak hívni – persze a Dumbo, az Aladdin vagy épp A dzsunger könyve is hemzsegett a számítógépes effektektől, de egyik se ment olyan messze, mint Jon Favreu filmje.

Az oroszlánkirály új szintre emelte a vizuális effektusokat, és valószínűleg hosszú évekig emlegetni fogjuk még elképesztő látványvilágát – a kritikusok szerint viszont

ezen túl semmi említésre méltó

nincs benne. A rendező sem a csavaros dramaturgiát, vagy az elképesztő érzelmi hullámvasutat emelte ki a moziból, amikor nemrég Twittert ragadott: inkább azzal vágott fel, hogy az egész filmben egyetlen valódi felvétel látható, de az animátorok olyan remek munkát végeztek, hogy az az egy se tűnt fel senkinek. "Becsempésztem egy olyan jelenetet, melyet valójában Afrikában vettünk fel – kíváncsi voltam, feltűnik-e valakinek. Ez nem más, mint a mozi első képe az élet körforgásáról” – írta Jon Favreu Twitter-bejegyzésében.

Íme a kép:

false

 

Fotó: twitter.com/Jon_Favreau

A film operatőre az Indiewire-nek elmondta, hogy a forgatás során a legnagyobb kihívást a világítás és a megfelelő kameraszög jelentette – ami nem is csoda, hiszen Az oroszlánkirály nagy része a forgatás után, a számítógép segítségével készült el.

A közönséget azonban nem érdekli, hogy hagyományos animációval, vagy CGI-vel készült-e, ezúttal is odáig van Simba történetéért – jelenleg ez a világ első számú mozija a pénztáraknál.

Figyelmébe ajánljuk

A kis pénzrablás

  • - ts -

Gyakorlatilag másodpercre ugyanakkor járunk Németország történelmében, mint a Good bye, Lenin! hősei. Az ország még két részben van, de a fal már ledőlt, a tegnap még oly zord határőrök már csak az üstöküket vakargatják, s nézik, hogyan suhannak el a Barkasok.

Papírpapság

Tradíció és haladás – a művészetektől a politikáig évszázadok óta ez a kettő harcol egymással, miközben a békésebb időszakokban jinként és jangként egészíthetik ki a másikat.

Becsap

  • Kiss Annamária

Irtó hangosan, ajtócsapkodással és kiabálással kezdődik a Budaörsi Latinovits Színházban tíz éve színpadra állított, most pedig a Vígszínházra hangszerelt Liliomfi-előadás. Ifj. Vidnyánszky Attila rendezte, és Szigligeti Ede nyomán Vecsei H. Miklós írta a szövegkönyvet és a dalszövegeket.

Keserédes felelősség

A szülővé váló női művészek munkásságába rendszerint valamilyen módon beépül az anyaság témája. Ezt a műkritikusok és a kollégák rendszerint egyfajta kitérőnek tekintik, ami után a művész visszatérhet az „igazi” művészethez.

Egy tipikus NER-karrier

Magyar Péter fent említett sajtótájékoztatója után egy eddig viszonylag ismeretlen informatikai vállalkozó, Vertán György is a reflektorfénybe került, mivel Magyar azt állította, hogy volt felesége, Varga Judit, illetve volt barátnője, Vogel Evelin Vertántól kap „apanázst”, az egyik átutalással, a másik készpénzben. Mindez azért zajlik így, mert az üzletember Kubatov Gábor barátja.

A kezükben robbanhat föl

Egészen elképesztő, mi zajlik itt vasárnap délután óta, amikor Magyar Péter rendkívüli sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a Fidesz manipulált, részben mesterséges intelligencia segítségével előállított hangfelvételekkel lejáratókampányt indít ellene.

„Sorok kígyóznak”

A színházi rendezés mellett foglalkozik képzőművészettel, irodalommal, filmkészítéssel. A kijivi alkotó egészen 2013-ig sokszor dolgozott magyarországi színházakban rendezőként és – főképp Vidnyánszky Attila rendezéseiben – díszlettervezőként. Aztán visszatért hazájába, a háború kitörése is ott érte. Az ukrajnai színházi állapotokról kérdeztük.

Mindent a 25-re

Az Orbán-kormány továbbra is töretlen lelkesedéssel várja az új amerikai kormányzat hivatalba lépését. Pedig ez nemigen fogja segíteni a 2025-ös magyar költségvetés kulcsfontosságú sarokszámainak teljesülését.