Az új Oroszlánkirályban egyetlen valódi felvétel van

  • Szabó Ádám
  • 2019. augusztus 1.

Mikrofilm

A CGI-orgiát bámulva viszont senkinek sem tűnt fel.

A Disney legújabb remake-próbálkozását barokkos túlzás élőszereplős feldolgozásnak hívni – persze a Dumbo, az Aladdin vagy épp A dzsunger könyve is hemzsegett a számítógépes effektektől, de egyik se ment olyan messze, mint Jon Favreu filmje.

Az oroszlánkirály új szintre emelte a vizuális effektusokat, és valószínűleg hosszú évekig emlegetni fogjuk még elképesztő látványvilágát – a kritikusok szerint viszont

ezen túl semmi említésre méltó

nincs benne. A rendező sem a csavaros dramaturgiát, vagy az elképesztő érzelmi hullámvasutat emelte ki a moziból, amikor nemrég Twittert ragadott: inkább azzal vágott fel, hogy az egész filmben egyetlen valódi felvétel látható, de az animátorok olyan remek munkát végeztek, hogy az az egy se tűnt fel senkinek. "Becsempésztem egy olyan jelenetet, melyet valójában Afrikában vettünk fel – kíváncsi voltam, feltűnik-e valakinek. Ez nem más, mint a mozi első képe az élet körforgásáról” – írta Jon Favreu Twitter-bejegyzésében.

Íme a kép:

false

 

Fotó: twitter.com/Jon_Favreau

A film operatőre az Indiewire-nek elmondta, hogy a forgatás során a legnagyobb kihívást a világítás és a megfelelő kameraszög jelentette – ami nem is csoda, hiszen Az oroszlánkirály nagy része a forgatás után, a számítógép segítségével készült el.

A közönséget azonban nem érdekli, hogy hagyományos animációval, vagy CGI-vel készült-e, ezúttal is odáig van Simba történetéért – jelenleg ez a világ első számú mozija a pénztáraknál.

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.