Stallone megkapta, amire minden Rambo-rajongó vágyott

  • narancs.hu
  • 2019. augusztus 1.

Mikrofilm

Egy bazi nagy korhatárbesorolást! Éljen a vén és vérengző csataló!

A világárt se szeretnénk hálátlannak mutatkozni, hiszen kamaszkorunk egyik meghatározó grimaszát és túlélőkését köszönhetjük Sylvester Stallone Rambójának, és az ember soha ne tagadja meg a gyerekkorát! Ezért mi is együtt lelkesedünk Sylvesterrel (73), aki Instagram oldalán leplezetlen elégedettséggel jelentette be, hogy új kisrealista művészfilmje, a vietnámi háborús veteránok lelki életének boncolgatását magára vállaló Rambo 5. az amerikai korhatárbizottságtól a "kemény" R besorolást kapta (eddig nem tudtuk, hogy van puha R is).

Ez barátok közt is annyit tesz, hogy a 17 éven aluliak csak szülői felügyelettel ('hál istennek, ezek lennénk mi) tekinthetik meg, ahogy a 153. születésnapját legjobb barátjával, egy vadászkéssel ünneplő csapzott halálosztó egymaga megoldja a mexikói drogháborús helyzetet. És mindezt azért, mert szeretett házvezetőnője unokáját elrabolják. Sylvester (73) nem egymaga jegyzi a forgatókönyvet, de ebben a fordulatban ráismerünk a keze munkájára.

De ne kukacoskodjunk, mert még a Rambo 6-ban Sly előveszi a cinikusokat. Örüljünk inkább az alkotóval, aki a következő szavakat tette közé az Instagramon:

"Great day! We got our HARD R Rating today! What’s coming is going to be unlike anything you’ve ever seen...” ...Death is coming” John said..."

Egyébként már alig várjuk, hogy elkészüljön Stallone egy másik klasszikusa, a Tango és Cash folytatása - ez volt az a filmtörténeti mérföldkő, melyben Stallone az önirónia vonzásába kerülve maga csinált "viccet" Rambóból:

Figyelmébe ajánljuk

A kis pénzrablás

  • - ts -

Gyakorlatilag másodpercre ugyanakkor járunk Németország történelmében, mint a Good bye, Lenin! hősei. Az ország még két részben van, de a fal már ledőlt, a tegnap még oly zord határőrök már csak az üstöküket vakargatják, s nézik, hogyan suhannak el a Barkasok.

Papírpapság

Tradíció és haladás – a művészetektől a politikáig évszázadok óta ez a kettő harcol egymással, miközben a békésebb időszakokban jinként és jangként egészíthetik ki a másikat.

Becsap

  • Kiss Annamária

Irtó hangosan, ajtócsapkodással és kiabálással kezdődik a Budaörsi Latinovits Színházban tíz éve színpadra állított, most pedig a Vígszínházra hangszerelt Liliomfi-előadás. Ifj. Vidnyánszky Attila rendezte, és Szigligeti Ede nyomán Vecsei H. Miklós írta a szövegkönyvet és a dalszövegeket.

Keserédes felelősség

A szülővé váló női művészek munkásságába rendszerint valamilyen módon beépül az anyaság témája. Ezt a műkritikusok és a kollégák rendszerint egyfajta kitérőnek tekintik, ami után a művész visszatérhet az „igazi” művészethez.

Egy tipikus NER-karrier

Magyar Péter fent említett sajtótájékoztatója után egy eddig viszonylag ismeretlen informatikai vállalkozó, Vertán György is a reflektorfénybe került, mivel Magyar azt állította, hogy volt felesége, Varga Judit, illetve volt barátnője, Vogel Evelin Vertántól kap „apanázst”, az egyik átutalással, a másik készpénzben. Mindez azért zajlik így, mert az üzletember Kubatov Gábor barátja.

A kezükben robbanhat föl

Egészen elképesztő, mi zajlik itt vasárnap délután óta, amikor Magyar Péter rendkívüli sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a Fidesz manipulált, részben mesterséges intelligencia segítségével előállított hangfelvételekkel lejáratókampányt indít ellene.

„Sorok kígyóznak”

A színházi rendezés mellett foglalkozik képzőművészettel, irodalommal, filmkészítéssel. A kijivi alkotó egészen 2013-ig sokszor dolgozott magyarországi színházakban rendezőként és – főképp Vidnyánszky Attila rendezéseiben – díszlettervezőként. Aztán visszatért hazájába, a háború kitörése is ott érte. Az ukrajnai színházi állapotokról kérdeztük.

Mindent a 25-re

Az Orbán-kormány továbbra is töretlen lelkesedéssel várja az új amerikai kormányzat hivatalba lépését. Pedig ez nemigen fogja segíteni a 2025-ös magyar költségvetés kulcsfontosságú sarokszámainak teljesülését.