Tévésorozat

Dave

  • SzSz
  • 2020. július 11.

Mikrofilm

Három éve debütált az amerikai FX csatornán az Atlanta, mely műben a Childish Gambino néven rapkarrierbe kezdő színész, Donald Glover egy botcsinálta menedzsert alakít, aki rokona zenei karrierjét igyekszik egyengetni. A szintén az FX-en futó Dave nem titkoltan az Atanta babérjaira tör, hasonlóan alkotójához, Dave Burdhöz – csak épp ugyanazt az utat fordítva teszi meg. Glover színészként kezdte, ma pedig a világ egyik legmenőbb zenésze. Dave pedig épp azért kezdett bele a zenélésbe, hogy feldobja komikusi karrierjét. A Dave Lil Dicky nevű rapperalter­e­gójának a megpróbáltatásait meséli el.

A sorozat nagyszerűsége abban rejlik, hogy főhőséhez hasonlóan szinte végig halk szavú és low-key marad, ezért csak szép lassan válik nyilvánvalóvá, mennyi mindenben remekel. Kezdetben csak egy vicces, önéletrajzi ihletésű vígjáték, amely az élet leghétköznapibb apróságaiból csinál viccet, majd ahogy a hangsúly a magánéletről a karrierre terelődik, úgy válik a mai zeneipar pontos és vicces paródiájává.

A Dave csúcsra járatja a Lil Dicky nevű, hosszasan felépített poént, bemutatva, hogy a gombamód szaporodó netes rapperek korában tényleg bárkiből zenész lehet: Lil Dicky valóban milliós hallgatottságú, online szenzációvá vált a farkáról rappelve, néhány virális szám után pedig a legmenőbb zenészekkel dolgozhatott együtt. Most pedig minderről egy többrétegű, posztmodern sorozatot is kreált, amely az önéletrajzi párhuzamok nélkül is tökéletesen megállna a saját lábán. Sőt: úgy képes eredeti lenni, hogy látszólag csak a legmagasabb labdákat csapja le.

Elérhető az HBO-n

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.