Tévésorozat

Firefly Lane – Szentjánosbogár lányok

  • SzSz
  • 2021. február 17.

Mikrofilm

Ó, azok a boldog (?) gyermekévek a 70-es évek Amerikájában, amikor mindegy volt, hogy két lány mennyire különbözik egymástól, a szomszédság automatikusan örök életre szóló barátságot jelentett!

Egyikük, Tully a részeges hippi mama elől menekül lázadásba, a másiknak, Kate-nek épp Tully jelenti a kilépőt a kertvárosi unalomból. A menő lány tévébemondó szeretne lenni, a visszafogottnak elég, ha szerkesztőként sütkérezhet a fényében – de mindig akad egy pasi, aki bekavar. Apropó, pasi: ugrunk néhány évtizedet, Tully már lestrapált tévésztár, Kate pedig a válás szélén egyensúlyozó anyuka, aki ki tudja hányadik alkalommal fut neki a karrierjének – a férfi végül az övé lett, ám a szerelem elmúlt, csak a gyerekkori barátság örök.

A Kristin Hannah bestselleréből készült Firefly Lane ilyen, meglehetősen egyszerű asszociációk mentén építkezik. Az egész sorozat a két főhősnő karizmáján alapul, épp ezért fura, hogy a friss arcokkal és erős nosztalgiával támadó ifjúkori epizódok bőven kenterbe verik a sztárok jeleneteit. Katherine Heigl a Grace klinikával, Sarah Chalke a Dokikkal futott be a kétezres években – a kórházas sorozatok kora sajna leáldozott, töredezett narratívájával, összetett idősíkjaival és művészi szintre fejlesztett giccsével immár a Rólunk szól mutat utat a szappanopera-drá­mák­nak. A Szentjánosbogár lányok próbálkozik is becsülettel, hogy a nyomába érjen, ám pont a talapzata, a forgatókönyv áll a leggyengébb lábakon: a dráma biceg, a humor erőtlen, így a katarzis az esetek többségében elmarad.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.