tévésmaci

Kondor keserűvíz

  • tévésmaci
  • 2021. február 17.

Mikrofilm

Amikor Sztupa és Troché elmentek a moziba, nem csalódtak!

Pont olyan volt az, mint amilyennek elképzelték, mint amilyennek a filmeken látták. Szemükben menten igazolást nyert Petőfi Sándor eladdig némileg frivolnak tartott gesztusa, hogy ugyebár országos gondjai, illetve a világszabadságért folytatott önfeláldozó küzdelme közepette is szakított rá időt, hogy gatyában táncolva is elmenjen moziba.

Troché itt óvatosan jelezte, hogy ő azért Szendrei Júliát is megnézte volna moziba menet, s e megjegyzés meglepő módon nem nyert semminő ledorongoltatást – a korrektségre máskor mégoly kényes – Sztupától, ami pedig arra enged következtetni, hogy maga is valahogy így lehetett vele. Mert a mozi tényleg valami csuda volt. Egyrészt teleülték az emberek, nem volt egy szabad szék sem: jött fiatal és öreg, mind soroltak be jegyüket kardként maguk előtt forgatva a zsöllyébe. Erkélypáholy, oldalpáholy, csibész páholy, mind telis-tele. Jött fiatal és öreg, azért fiatal mégis több egy kicsit, sokan közülük párosával már előre összebújva, kollégiumi lemberdzsekben, az erkély alatti hátsó sorok felé igyekezvén. Aztán még csapkodták egy darabig a székek ülőkéjét, de végül csak elült mindenki, hogy tovább neszezzen, egész addig, míg a lámpákat is eloltották, s kezdett szétfutni a függöny. A film előtt egy vicces nőalak, enyhén molett rajzfigura jelent meg a képen, valahol félúton a Disney- és a Hanna–Barbera-figurák között, s közös éneklést vezényelt: ki látott már ilyet, karaoke a karaoke feltalálása vagy legalább az elterjedése előtt, az Ó, te drága Klementinát kellett énekelni. Szótagolva, a zene adta ritmusra íródott ki a szöveg a vászonra, a teltkarcsú hölgy meg táncolt rá és vezényelte. A mozi pedig énekelt. Hangosan énekelt, nem alibizett, nem akarta elsunnyogni senki, volt, aki nagyon is kieresztette a hangját (a templomban is akad ilyen mindig). A nagyfilm cowboyos volt, bár csak egy cowboy volt benne, a Kirk Douglas, a maga nemében az utolsó. Úgy kezdődött, hogy hanyatt fekszik a prérin, és elzúg fölötte az égen a csíkhúzó repcsi.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.