Horvát Lili filmje elhozta a fődíjat Philadelphiából

  • narancs.hu
  • 2020. november 7.

Mikrofilm

A Felkészülés meghatározatlan ideig tartó együttlétre című alkotás nyerte a legjobb játékfilm díját Philadelphia nemzetközi filmfesztiválján.

A Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával készült romantikus drámát már több mint 18 ezren látták a magyarországi mozikban – tájékoztatta az NFI az MTI-t. Mint írják, a Philadelphia Film Society az idén a koronavírus járvány miatt a kurrens filmtermés legjavát a philadelphiai mozik helyett autósmozikban és online mutatta be az amerikai közönségnek. Horvát Lili filmje egyetlen magyar alkotásként szerepelt a héten véget ért 29. Philadelphiai Nemzetközi Filmfesztivál versenyprogramjában. A zsűrit Rachel Walker, a Los Angeles-i Alamo Drafthouse programigazgatója, Jessica Kiang, a Variety és Justin Chang, a Los Angeles Times neves filmkritikusa alkotta.

A férfi nem jelenik meg a randevún

A Felkészülés meghatározatlan ideig tartó együttlétre című filmben Márta, a negyvenéves idegsebész szerelmes lesz. Fényes amerikai karrierjét hátrahagyva visszatér Budapestre, hogy új életet kezdjen a férfival. Ám Márta hiába vár a Szabadság-híd pesti hídfőjénél: a férfi nem jelenik meg a randevún. Márta kétségbeesetten a keresésére indul, de amikor rátalál, élete szerelme azt állítja: sohasem látta őt azelőtt.

A film sikerrel mutatkozott be nyár végén a velencei, majd a torontói fesztiválon. Antalyában Stork Natasa elnyerte a legjobb színésznő díját, Varsóban a magyar filmet a filmkritikusok nemzetközi szövetsége zsűrije a FIPRESCI díjjal tüntette ki. Arany Hugó fődíjat nyert a Chicagói Nemzetközi Filmfesztiválon, és a fődíjjal együtt három trófeát kapott a spanyolországi Valladolidi Nemzetközi Filmfesztiválon. Jelenleg műsoron van a denveri fesztiválon, a héten elkezdődött thesszaloniki fesztivál pedig a versenyprogramjába hívta meg a valóság és képzelet határán játszódó szerelmesfilmet – áll a közleményben. (MTI)

Stork Natasával a közelmúltban készített interjút a Magyar Narancs.

Stork Natasa: Pofátlan érzés, hogy egyik pillanatban „hazudsz", a másikban igazat mondasz

"És a végtermék igazabb a valóságnál." Zsótér Sándorral közös előadásáról, színházi és filmes szerepeiről, na, meg az SZFE ügyéről is beszélgettünk. Most épp Zsótér Sándorral játszik egy kétszemélyes előadásban, amelyben nehéz eldönteni, hol ér véget a valóság, és hol kezdődik a fikció.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.