Tévétorrent

Hunters

  • Szabó Ádám
  • 2020. április 12.

Mikrofilm

A kertben hamburgert sütögető szomszéd, az egykor a NASA-nak dolgozó kedves, idős hölgy, a titokzatos, tört angolsággal beszélő férfi az utca végén – bárkiről kiderülhet, hogy valójában aljas náci, aki Hitler bukása után szökött a lehetőségek hazájába.

A kertben hamburgert sütögető szomszéd, az egykor a NASA-nak dolgozó kedves, idős hölgy, a titokzatos, tört angolsággal beszélő férfi az utca végén – bárkiről kiderülhet, hogy valójában aljas náci, aki Hitler bukása után szökött a lehetőségek hazájába. Vagy épp az amerikai kormány csempészte át őket, hogy új személyazonosságot adva nekik segítsenek embert vinni a Holdra, forradalmasítani az ipart és legyőzni a nagy vörös szörnyet a világ túloldalán.

A Huntersben bemutatott Gemkapocs-hadművelet valóban létezett, ahogy nácivadászok ügyködésére is volt példa Amerikában, de David Well szériája a több mint 10 órás játékidő alatt sem képes megtalálni a saját útját. Egyszerre próbál alternatív, szórakoztató történelemlecke lenni – a Becstelen Brigantyk után szabadon –, miközben igyekszik beállni azon filmek sorába is, amelyek próbálnak valami maradandót mondani a náci népirtásról és következményeiről. Mindezt ráadásul a lehető legameri­kaibb módon teszi: a koncentrációs tábor borzalmai után simán következhet egy klipszerű jelenet, vagy épp egy szatirikusnak szánt fiktív tévéshow, hogy még inkább szájba rágja a mondanivalót. Eközben pedig a tévébe hosszú idő után visszatérő Al Pacino vezetésével nácivadászok szedett-vedett bandája igyekszik levágni a horogkeresztes sárkány valamennyi fejét.

A Hunters úgy fest, mint egy közepes képregény-adaptáció, ahol egy családi tragédia, egy bankrablás, egy megfigyelés közben elsütött poén és a koncentrációs tábor borzalmai mind-mind egyre mennek: céljuk egyedül a hatásvadászat.

Magyar felirat (előkészületben): Rixinus

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”