Tévétorrent

Hunters

  • Szabó Ádám
  • 2020. április 12.

Mikrofilm

A kertben hamburgert sütögető szomszéd, az egykor a NASA-nak dolgozó kedves, idős hölgy, a titokzatos, tört angolsággal beszélő férfi az utca végén – bárkiről kiderülhet, hogy valójában aljas náci, aki Hitler bukása után szökött a lehetőségek hazájába.

A kertben hamburgert sütögető szomszéd, az egykor a NASA-nak dolgozó kedves, idős hölgy, a titokzatos, tört angolsággal beszélő férfi az utca végén – bárkiről kiderülhet, hogy valójában aljas náci, aki Hitler bukása után szökött a lehetőségek hazájába. Vagy épp az amerikai kormány csempészte át őket, hogy új személyazonosságot adva nekik segítsenek embert vinni a Holdra, forradalmasítani az ipart és legyőzni a nagy vörös szörnyet a világ túloldalán.

A Huntersben bemutatott Gemkapocs-hadművelet valóban létezett, ahogy nácivadászok ügyködésére is volt példa Amerikában, de David Well szériája a több mint 10 órás játékidő alatt sem képes megtalálni a saját útját. Egyszerre próbál alternatív, szórakoztató történelemlecke lenni – a Becstelen Brigantyk után szabadon –, miközben igyekszik beállni azon filmek sorába is, amelyek próbálnak valami maradandót mondani a náci népirtásról és következményeiről. Mindezt ráadásul a lehető legameri­kaibb módon teszi: a koncentrációs tábor borzalmai után simán következhet egy klipszerű jelenet, vagy épp egy szatirikusnak szánt fiktív tévéshow, hogy még inkább szájba rágja a mondanivalót. Eközben pedig a tévébe hosszú idő után visszatérő Al Pacino vezetésével nácivadászok szedett-vedett bandája igyekszik levágni a horogkeresztes sárkány valamennyi fejét.

A Hunters úgy fest, mint egy közepes képregény-adaptáció, ahol egy családi tragédia, egy bankrablás, egy megfigyelés közben elsütött poén és a koncentrációs tábor borzalmai mind-mind egyre mennek: céljuk egyedül a hatásvadászat.

Magyar felirat (előkészületben): Rixinus

Figyelmébe ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.

Tíz vállalás

Bevált recept az ifjúsági regényekben, hogy a szerző a gyerekközösség fejlődésén keresztül fejti ki mondanivalóját. A nyári szünidőre a falusi nagymamához kitelepített nagyvárosi rosszcsontoknak az új környezetben kell rádöbbenniük arra, hogy vannak magasztosabb cselekedetek is a szomszéd bosszantásánál vagy az énekesmadár lecsúzlizásánál. Lehet tűzifát aprítani, visszavinni az üres üvegeket, és megmenteni a kocsiból kidobott kutyakölyköt. Ha mindez közösségben történik, még jobb.