Így fest majd Priscilla és Elvis Presley a legújabb életrajzi filmben

  • narancs.hu
  • 2023. október 5.

Mikrofilm

A középpontban ezúttal a Király házastársa áll majd – őt Cailee Spaeny, míg Elvist az Eufória sztárja, Jacob Elordi alakítja majd.

Tavaly mutatták be Bazz Luhrmann Elvis című moziját, mely nemcsak a kasszáknál aratott sikert: nyolc Oscarra, köztük a legjobb film és a legjobb férfi főszereplő (Austin Butler) díjára is jelölték. Nincs azonban megállás, máris itt a következő életrajzi film, ami a jelek szerint intimebb megközelítésmóddal él majd: máris az Elvis ellentétpárjaként emlegetik.

A Priscilla Elvis feleségének Elvis és Én című könyvét adaptálja vászonra. Rendezője és forgatókönyvírója Sofia Coppola, az Elveszett jelentés Oscar-díjas alkotója. A dráma Priscillára koncentrál majd, onnantól, amikor tinédzserkorában találkozott az énekessel, egészen odáig, amikor őt és Graceland nevű otthonát is otthagyta.

Amint azt megírtuk, a film még a sztrájk alól is felmentést kapott, hogy a teljes pompájában mutathassák be az idei Velencei Filmfesztiválon. A seregszemlén hétperces ovációval fogadták, a kritikusok odáig voltak érte, a főszerepet alakító Cailee Spaeny pedig elnyerte a legjobb női alakítás díját. A 25 éves színésznőt eddig kisebb szerepekben láthattuk (Az egyenjogú nem; Húzós éjszaka az El Royale-ban; Easttowni rejtélyek), a Priscilla azonban várhatóan meghozza számára az áttörést, máris a jövő évi Oscar egyik esélyeseként emlegetik. Társának, Jacob Elordinak nem volt könnyű dolga, hiszen Austin Butler alakítása után egy évvel kellett Elvis bőrébe bújnia: az Eufória és több Netflixes tinivígjáték szépfiúja azonban megoldotta a feladatot; bár nem ezért, hanem az Ígéretes fiatal nőért Oscart kapott Emerald Fennel legújabb filmjéért, a Saltburnért emlegetik inkább díjesélyesként.

„Nagyon nehéz ülni és végignézni egy filmet ami rólad, a saját életedről, a saját szerelmedről szól. De Sofia elképesztő munkát végzett, tényleg megcsinálta a házi feladatát. Beszéltünk párszor és mindent elmondtam neki, amit csak tudtam. A szüleim nagyon nehezen értették meg, hogy Elvis valóban érdeklődik irántam és hogy miért. Én inkább csak hallgattam. Elvis az összes létező módon kiöntötte nekem a szívét, még Németországban is, beszélt a félelmeiről, a reményeiről és az anyja elvesztéséről is, amit soha nem sikerült megemésztenie. Ez jelentette közöttünk az igazi köteléket, annak ellenére is, hogy mindössze 14 éves voltam” – nyilatkozta Priscilla Presley, visszaemlékezve, hogyan találkozott az akkor 24 éves Elvissel.

A Priscilla novemberben érkezik a mozikba.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.