Jön a Gladiátor 2, de az eredeti gladiátor nélkül

  • narancs.hu
  • 2021. október 5.

Mikrofilm

Bárhogy is alakul, a folytatás egészen biztosan nem lesz olyan őrült, mint Nick Cave ötlete.

Három éve röppent fel először a hír, hogy Ridley Scott folytatást készítene egyik legsikeresebb filmjéhez, a Gladiátorhoz. Mint akkor megszellőztették, a második rész Joaquin Phoenix Commodusának fiáról, Luciusról szól majd, a forgatókönyvet pedig a Tolvajok városa írója, Peter Craig készítette volna.

A dolog akkor ennyiben is maradt, most azonban Scott egy interjúban ejtette el, hogy a szkript épp most készül – ő pedig azt tervezi, hogy amint befejezte Kitbag című Napóleon-filmjét Jodie Comer és Joaquin Phoenix főszereplésével, egyből neki is lát a rendezésnek.

A veterán direktor munkatempójára nem lehet panasz: még idén két filmjét is bemutatják, október közepén érkezik moziba Az utolsó párbaj című középkori drámája, novemberben pedig a divatbirodalom sötét oldalát bemutató A Gucci-ház című krimije – utóbbi esetében máris Oscarról suttognak a szakírók.

Bárhogy is alakul a Gladiátor 2 sztorija, egészen biztos, hogy nem lesz olyan elszállt, mint amit Nick Cave eszelt ki néhány évvel ezelőtt – nem csoda, hogy erről a BBCA legfurább folytatás, ami soha nem készül el?” címmel számolt be.

Mint ismert, az első részben Russel Crowe karaktere, Maximus hősi halált halt – ő azonban mindenképpen szeretett volna még egyszer gladiátorgúnyát ölteni, ezért felbérelte Nick Cave zenészt, hogy írjon egy forgatókönyvet, amelyben a figurája mégis visszatérhetne.

Cave nem okozott csalódást: előállt egy olyan epikus fantasyvel, amelyben Maximus a túlvilágon kel újra életre, ahol kénytelen az istenek bérgyilkosává válni, hogy kiérdemeljen egy második esélyt és visszatérhessen a földre – sajnos azonban a való életben sem túl rózsás a helyzet, az egykori gladiátor ugyanis a rómaiak és a keresztény lázadók közötti véres harc közepébe csöppen. Ráadásul az előző életében elkövetettek miatt Maximus örök életre ítéltetett, így ő vezeti halálba a katonákat (a jókat? a rosszakat? melyik melyik? Nem derül ki) a keresztes háborúkban, a világháborúkban, és az emberiség egyéb nagy ütközeteiben.

Mindez persze röhejesen hangzik, de A titánok harca, vagy az Egyiptom istenei című borzalmak sem voltak komolyabban vehetőek – végül mindkettőből film készült.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.