Film

A madarász fia

  • 2021. február 17.

Mikrofilm

Nincs a filmben semmi nyílt feminizmus, a jogok kérdése csak öröklési, illetve birtokügyekkel kapcsolatban merül fel.

Az teljesen magától értetődő, hogy a nő elsősorban a nagyobb közösség (család, falu, társadalom) túlélését biztosítani hivatott tenyészállat.

A 19. században vagyunk, az Atlanti-óceánon lévő dán koronabirtok Feröer még Izlandnál is magányosabb szigeteinek egyikén, de lehetnénk az alföldi tanyavilágban, az erdélyi havasokban ugyanekkor, vagy elzárt harmadik világbeli közösségekben akár napjainkban is. A patriarchális törvények szerint a lányok nem számítanak, fiú utód híján elvész a földbérleti jog, s egy egész, háromgyerekes család megélhetése kerül veszélybe. A földesúr a szépasszony körül ólálkodik, a határidő szorít. A megoldást a falu kocsmárosnéja ötli ki: kell egy férfi, akitől fiút lehet remélni. Ám a feladatra kiszemelt, a kikötőben csak alkalmanként megforduló francia hajóskapitány egy nap, évek múltán visszatér vér szerinti gyermekéért, mert nemcsak az isten háta mögötti szigeteken, de a civilizáció ékkövének tekintett hazájában is a fiú utód bizonyos örökségek elnyerésének záloga.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk