"Maga a prűd, hogy a prüdériával jön"

Mikrofilm

Claire Denis-vel fekete lyukakról, Robert Pattinsonról és egy űrbeli maszturbálószobáról is beszélgettünk.

Wenders és Jarmusch rendezőasszisztenseként kezdte, de már régóta a francia film egyik legmarkánsabb rendezőjének számít – mi Párizsban beszélgettünk vele új filmje, a Csillagok határán című filozofikus sci-fi kapcsán. Az interjút, amely legfrissebb, csütörtökön megjelent lapszámunkban olvasható, Köves Gábor készítette. Egy kis ízelítő:

Claire Denis filmrendező

Claire Denis filmrendező

Fotó: MTI/EPA/Javier Etxezarreta

Magyar Narancs: A Jöjj el napfény!-ben még Roland Barthes-hoz fordult ihletért, most meg az asztrofizikához. Szép kis is ugrás.

Claire Denis: Egy fiatal francia asztrofizikus, Aurélien Barrau volt az alkotótársam, igazi társ volt, és valódi filozófus. Hála neki, tisztában voltam a sci-fink tudományos alapjaival.

MN: Asztrofizika és filozófia, ez mind szép és jó, de az űrhajója fel van szerelve egy futurisztikus maszturbálószobával – Juliette Bi­noche egy emlékezetes jelenetben demonstrálja is az örömszerző szerkezet működését. Az amerikai forgalmazók nem kaptak a szívükhöz a jelenet láttán?

CD: Miért pont az amerikaiak kaptak volna?

MN: Prüdéria, szigorú korhatár-besorolások…

CD: Maga a prűd, hogy a prüdériával jön. Nem, nem, az én amerikai forgalmazóm az egyik legjobb a szakmában. Imádták ezt a jelenetet. Olyannyira, hogy az előzetesben is benne van.

A friss Magyar Narancs már kapható az újságárusoknál vagy előfizethet rá itt.

Magyar Narancs

A digitális Magyar Narancs digitális olvasójának a digitális olvasáshoz szükség lesz a DIMAG Reader letöltésére. A digitális példányok a következõ platformokon érhetõek el online, és offline is: Iphone/Ipad (iOS), Google Android, PC. Fizessen elõ egy évre, fél évre, negyed évre, egy hétre!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."