Meghalt Michael K. Williams, a Drót sztárja

  • narancs.hu
  • 2021. szeptember 7.

Mikrofilm

Az 54 éves színész halálát kábítószer-túladagolás okozhatta.

Holtan találták New York-i otthonábanMichael K. Williams amerikai színészt, aki a Drót című sorozatban Omar Little szerepében lett világhírű, írja a  24.hu, a BBC értesülésére hivatkozva. John Grimpel, a New York-i rendőrség szóvivője elmondta, hogy a rendőrség helyi idő szerint hétfőn 14 órakor érkezett segélyhívás után ment Williams brooklyni lakásába, ahol holtan találták a színészt.

Michael K. Williams 54 éves volt, halálát kábítószer-túladagolás okozhatta, de ezt egyelőre még hivatalosan nem erősítették meg. A színészt háromszor jelölték Emmy-díjra, az utóbbi években pedig többször is nyíltan beszélt drogproblémáiról.

Williams táncosnak készült, a kilencvenes években több videoklipben is szerepelt, és egy kocsmai verekedésben szerzett sebhely miatt többször játszott rosszfiúkat klipekben. Innen került a filmezés világába, a hírnevet pedig a Drót (The Wire) hozta meg neki, melyben Omar Little-t játszotta, aki a baltimore-i drogbandákat rabolta ki, mellesleg pedig meleg volt. Omar az egyik legnépszerűbb karakter lett a sorozatban, és ezt követően Williams számos további szerepet kapott, de ebben az időben vált a kábítószerek rabjává is.

Gengszterkorzó (Boardwalk Empire) című, szesztilalom korabeli tévésorozatban Albert „Chalky” White-ot, egy nagyhatalmú gengsztert játszotta, de feltűnt olyan filmekben is, mint a 12 év rabszolgaság vagy a Beépített hiba. Későbbi sorozatszerepeiből kiemelendő A Central parki ötök, az Aznap éjjel és a Lovecraft Country.

A színész tavaly augusztusban épp a Lovecraft Country című misztikus sorozatról nyilatkozott kollégánknak, Köves Gábornak. Az interjút itt olvashatják el:

 

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.