Minden egyes Beatles-tag külön filmet kap

  • narancs.hu
  • 2024. február 21.

Mikrofilm

Az Amerikai szépség rendezője négy nézőpontból mutatja be minden idők talán legnagyobb hatású zenekarának történetét.

64 éve alakultak, 61 éve jött ki az első lemezük, és lassan 55 éve, hogy feloszlottak, manapság mégis úgy tűnik, ismét reneszánszát éli a The Beatles. Minden idők talán leghíresebb, legnagyobb hatású zenekaraként persze teljesen soha nem tűntek el a hírekből vagy mentek ki a divatból, de évtizedek óta nem történt annyi fejlemény a banda körül, mint az utóbbi pár évben: 2021-ben kijött a Peter Jackson rendezte The Beatles: Get Back című háromrészes, monumentális dokumentumfilm (kritikánk) a Let It Be album elkészítéséről, tavaly pedig Jackson hangkeverő technológiáját felhasználva megjelent az „utolsó” Beatles-dal is: a Now and Then-nel 1969 után sikerült a zenekarnak ismét a toplista csúcsára jutnia az Egyesült Királyságban.

Mindez tovább fokozódhat: a hírek szerint Sam Mendes, az Amerikai szépség, az 1917 és két James Bond-film (Skyfall; Spectre) rendezője azt tervezi, hogy négy különböző életrajzi mozit készít a négy Beatles-tagról. A filmek között persze bőven lesz átfedés, hiszen a céljuk, hogy különböző nézőpontból mutassák be „minden idők legnagyszerűbb bandájának elképesztő történetét”, egészen az 1970-es szétválásukig. Paul McCartney, Ringo Starr, valamint a már elhunyt John Lennon és George Harrison családjai is teljes hozzáférést biztosítottak a tagok élettörténetéhez és a zenei jogokhoz is. Ez az első alkalom, hogy megtették ezt egy játékfilm kedvéért.

Mind a négy film egyenesen a mozikba érkezik a Sony jóvoltából, várhatóan 2027-ben. Hogy milyen időközönként – vagy esetleg egyszerre-e –, azt egyelőre nem tudni, de a stúdió „innovatív és egyedülálló” megjelenési stratégiát ígér. Valójában látszólag nem vállalnak nagy kockázatot, hiszen mégis csak a legismertebb zenekarról van szó, akiknek a neve egy filmet (Yesterday) nemrég már sikerre vitt; a 2007-es Across The Universe – Csak a szerelem kell azonban mégis megbukott, ráadásul megvan a veszélye, hogy a népszerűbb tagokra (McCartney, Lennon) többen lesznek kíváncsiak, mint a kevésbé előtérben álló zenészekre. Arról nem beszélve, hogy ha az első bemutatott film kevésbé sikerült jól, a nézők hamar ráunhatnak a mozikra.

Mégis biztatónak tűnik a helyzet, hiszen mostanában egyébként is hatalmas keletjük van a zenés filmeknek: a Bohém rapszódia és az Elvis is nagyot szólt, tavaly Taylor Swift tarolta le a világot a koncertjei után a mozikban is, de még a nemrég startoló Bob Marley: One Love is meglepően jól muzsikál, és hamarosan az év első filmjévé válhat, amely átlépi a 100 millió dolláros bevételi határt. Nemsokára pedig jöhetnek a trend folytatásai: Antoine Fuqua Michael Jacksonról, Sam Taylor-Johnson Amy Winehouse-ról, Ridley Scott pedig a Bee Geesről készíthet filmet.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk