64 éve alakultak, 61 éve jött ki az első lemezük, és lassan 55 éve, hogy feloszlottak, manapság mégis úgy tűnik, ismét reneszánszát éli a The Beatles. Minden idők talán leghíresebb, legnagyobb hatású zenekaraként persze teljesen soha nem tűntek el a hírekből vagy mentek ki a divatból, de évtizedek óta nem történt annyi fejlemény a banda körül, mint az utóbbi pár évben: 2021-ben kijött a Peter Jackson rendezte The Beatles: Get Back című háromrészes, monumentális dokumentumfilm (kritikánk) a Let It Be album elkészítéséről, tavaly pedig Jackson hangkeverő technológiáját felhasználva megjelent az „utolsó” Beatles-dal is: a Now and Then-nel 1969 után sikerült a zenekarnak ismét a toplista csúcsára jutnia az Egyesült Királyságban.
Mindez tovább fokozódhat: a hírek szerint Sam Mendes, az Amerikai szépség, az 1917 és két James Bond-film (Skyfall; Spectre) rendezője azt tervezi, hogy négy különböző életrajzi mozit készít a négy Beatles-tagról. A filmek között persze bőven lesz átfedés, hiszen a céljuk, hogy különböző nézőpontból mutassák be „minden idők legnagyszerűbb bandájának elképesztő történetét”, egészen az 1970-es szétválásukig. Paul McCartney, Ringo Starr, valamint a már elhunyt John Lennon és George Harrison családjai is teljes hozzáférést biztosítottak a tagok élettörténetéhez és a zenei jogokhoz is. Ez az első alkalom, hogy megtették ezt egy játékfilm kedvéért.
Mind a négy film egyenesen a mozikba érkezik a Sony jóvoltából, várhatóan 2027-ben. Hogy milyen időközönként – vagy esetleg egyszerre-e –, azt egyelőre nem tudni, de a stúdió „innovatív és egyedülálló” megjelenési stratégiát ígér. Valójában látszólag nem vállalnak nagy kockázatot, hiszen mégis csak a legismertebb zenekarról van szó, akiknek a neve egy filmet (Yesterday) nemrég már sikerre vitt; a 2007-es Across The Universe – Csak a szerelem kell azonban mégis megbukott, ráadásul megvan a veszélye, hogy a népszerűbb tagokra (McCartney, Lennon) többen lesznek kíváncsiak, mint a kevésbé előtérben álló zenészekre. Arról nem beszélve, hogy ha az első bemutatott film kevésbé sikerült jól, a nézők hamar ráunhatnak a mozikra.
Mégis biztatónak tűnik a helyzet, hiszen mostanában egyébként is hatalmas keletjük van a zenés filmeknek: a Bohém rapszódia és az Elvis is nagyot szólt, tavaly Taylor Swift tarolta le a világot a koncertjei után a mozikban is, de még a nemrég startoló Bob Marley: One Love is meglepően jól muzsikál, és hamarosan az év első filmjévé válhat, amely átlépi a 100 millió dolláros bevételi határt. Nemsokára pedig jöhetnek a trend folytatásai: Antoine Fuqua Michael Jacksonról, Sam Taylor-Johnson Amy Winehouse-ról, Ridley Scott pedig a Bee Geesről készíthet filmet.