Minden egyes Beatles-tag külön filmet kap

  • narancs.hu
  • 2024. február 21.

Mikrofilm

Az Amerikai szépség rendezője négy nézőpontból mutatja be minden idők talán legnagyobb hatású zenekarának történetét.

64 éve alakultak, 61 éve jött ki az első lemezük, és lassan 55 éve, hogy feloszlottak, manapság mégis úgy tűnik, ismét reneszánszát éli a The Beatles. Minden idők talán leghíresebb, legnagyobb hatású zenekaraként persze teljesen soha nem tűntek el a hírekből vagy mentek ki a divatból, de évtizedek óta nem történt annyi fejlemény a banda körül, mint az utóbbi pár évben: 2021-ben kijött a Peter Jackson rendezte The Beatles: Get Back című háromrészes, monumentális dokumentumfilm (kritikánk) a Let It Be album elkészítéséről, tavaly pedig Jackson hangkeverő technológiáját felhasználva megjelent az „utolsó” Beatles-dal is: a Now and Then-nel 1969 után sikerült a zenekarnak ismét a toplista csúcsára jutnia az Egyesült Királyságban.

Mindez tovább fokozódhat: a hírek szerint Sam Mendes, az Amerikai szépség, az 1917 és két James Bond-film (Skyfall; Spectre) rendezője azt tervezi, hogy négy különböző életrajzi mozit készít a négy Beatles-tagról. A filmek között persze bőven lesz átfedés, hiszen a céljuk, hogy különböző nézőpontból mutassák be „minden idők legnagyszerűbb bandájának elképesztő történetét”, egészen az 1970-es szétválásukig. Paul McCartney, Ringo Starr, valamint a már elhunyt John Lennon és George Harrison családjai is teljes hozzáférést biztosítottak a tagok élettörténetéhez és a zenei jogokhoz is. Ez az első alkalom, hogy megtették ezt egy játékfilm kedvéért.

Mind a négy film egyenesen a mozikba érkezik a Sony jóvoltából, várhatóan 2027-ben. Hogy milyen időközönként – vagy esetleg egyszerre-e –, azt egyelőre nem tudni, de a stúdió „innovatív és egyedülálló” megjelenési stratégiát ígér. Valójában látszólag nem vállalnak nagy kockázatot, hiszen mégis csak a legismertebb zenekarról van szó, akiknek a neve egy filmet (Yesterday) nemrég már sikerre vitt; a 2007-es Across The Universe – Csak a szerelem kell azonban mégis megbukott, ráadásul megvan a veszélye, hogy a népszerűbb tagokra (McCartney, Lennon) többen lesznek kíváncsiak, mint a kevésbé előtérben álló zenészekre. Arról nem beszélve, hogy ha az első bemutatott film kevésbé sikerült jól, a nézők hamar ráunhatnak a mozikra.

Mégis biztatónak tűnik a helyzet, hiszen mostanában egyébként is hatalmas keletjük van a zenés filmeknek: a Bohém rapszódia és az Elvis is nagyot szólt, tavaly Taylor Swift tarolta le a világot a koncertjei után a mozikban is, de még a nemrég startoló Bob Marley: One Love is meglepően jól muzsikál, és hamarosan az év első filmjévé válhat, amely átlépi a 100 millió dolláros bevételi határt. Nemsokára pedig jöhetnek a trend folytatásai: Antoine Fuqua Michael Jacksonról, Sam Taylor-Johnson Amy Winehouse-ról, Ridley Scott pedig a Bee Geesről készíthet filmet.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Ebben nem lesz dicsőség

Talán az izraeli „béketeremtés” sikere, illetve az azt követő frenetikus, globális, és Donald Trump személyes béketeremtői képességeit külön is hangsúlyozó ünneplés sarkallta az elnököt arra, hogy ismét feltűrje az ingujját az ukrajnai rendezés érdekében, és személyes találkozóra siessen Vlagyimir Putyinnal.

Legyetek gonoszok!  

Nagy terjedelemben ismertette a Telex egy a laphoz eljuttatott hangfelvétel alapján Orbán Viktor vasárnapi beszédét, amelyet a Harcosok Klubja „edzőtáborában” tartott 1500 aktivista előtt, a zánkai Erzsébet-táborban.

Elkenték

Legalább kilenc hazai bíróság kezdeményezte az Alkotmánybíróságnál (AB) a védettségi igazolással való visszaélést szabadságvesztéssel fenyegető kormányrendelet Alaptörvény-ellenességének kimondását, mivel jogi képtelenség a Büntető törvénykönyv felülírása egy rendelettel. Az AB sajátosan hárított.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.

„Vegyük a következő lépcsőfokokat”

A frissen előrelépett pártigazgató szerint megvan a parlamentbe jutáshoz szükséges mennyiségű szavazója a komolyodó viccpártnak, azt pedig átverésnek tartja, hogy a kormányváltás esélyét rontanák. De kifejtett mást is az ígéretek nélkül politizáló, magát DK-sérültnek tartó politikus.

Mi van a fájdalmon túl?

A művész, akinek egész életében a teste volt a vászon, a nyelv, az eszköz, a fegyver, gondolatiságának hordozója, nyolcvanhoz közeledve is az emberi testet vizsgálja. E nagyszabású retrospektív tárlat nemcsak az életmű bemutatására törekedett, hanem egy művészi filozófia összegzésére is.

Az esendő ember felmutatása

  • Simonyi Balázs

Szándékosan az események „peremén” fotózott, úgymond a lényegtelent. Mondogatta: neki akkor kezdődik a munkája, amikor másnak, a hivatásos sajtófotósnak véget ér. A mi munkánk az óriási életművel most kezdődik. Ha lefotózom, a fénnyel becsapdázott valóság nem múlik el, nem hal meg: ez a fotográfus önfeláldozása.