tévétorrent

Modern Love

  • Tévétorrent
  • 2020. február 16.

Mikrofilm

A Modern Love ambiciózus vállalkozás: a szerelem/szeretet természetét és sokféleségét kívánja bemutatni félórás epizódokban – a The New York

Times olvasók által írt rovata alapján. A lap immár tizenötödik éve gyűjti és szerkeszti átlagemberek szeretettörténeteit, amelyek többsége dramaturgiai furfangban és érzelmi rafinériában felülmúlja a legkiválóbb romantikus fikciót is.

Az alapállásból adódóan akadnak gyengébb és erősebb epizódok, de a rövid játékidő nem kedvez az árnyalt jellemábrázolásnak. Szájba rágós narráció, gyors vágások és öles kronológiai ugrások hivatottak helyettesíteni a kibontakozást, így a mégoly szimpatikus szereplők sem tudnak igazán közel kerülni a nézőhöz (a legmostohább elbánást talán Anne Hathaway bipoláris zavarral küzdő, szeretet­éhes ügyvédnője kapja, akinek az állapotát néhány musicalelem hivatott szemléltetni). Pedig itt-ott valóban felvillan a szerelem a maga változatosságában – és néha meg is tréfálja a nézőt, aki romantikus szerelmet vár, de olykor barátságot, családi odaadást és önelfogadást kap. Ám ezek csupán csattanók, az érzelmi mélységet egy-két narratív csavar, lusta könnyfakasztás és New York imázsfilmjelenetei helyettesítik. Bár az alkotók igyekeznek nem csupa gyönyörű fehér embert szerelembe hajszolni, a Modern Love gárdája mégis erősen homogén, és konfliktusai gondosan kikerülik a történetekből egyértelműen kirajzolódó etnikai, nemi és osztálybeli törésvonalakat.
A Modern Love kedvességével andalít, de túl kerek és pasztellszínű egyenetlen és szívbe markoló alapanyagához képest.

Magyar felirat: Kankalin

 

 

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.