tévétorrent

Modern Love

  • Tévétorrent
  • 2020. február 16.

Mikrofilm

A Modern Love ambiciózus vállalkozás: a szerelem/szeretet természetét és sokféleségét kívánja bemutatni félórás epizódokban – a The New York

Times olvasók által írt rovata alapján. A lap immár tizenötödik éve gyűjti és szerkeszti átlagemberek szeretettörténeteit, amelyek többsége dramaturgiai furfangban és érzelmi rafinériában felülmúlja a legkiválóbb romantikus fikciót is.

Az alapállásból adódóan akadnak gyengébb és erősebb epizódok, de a rövid játékidő nem kedvez az árnyalt jellemábrázolásnak. Szájba rágós narráció, gyors vágások és öles kronológiai ugrások hivatottak helyettesíteni a kibontakozást, így a mégoly szimpatikus szereplők sem tudnak igazán közel kerülni a nézőhöz (a legmostohább elbánást talán Anne Hathaway bipoláris zavarral küzdő, szeretet­éhes ügyvédnője kapja, akinek az állapotát néhány musicalelem hivatott szemléltetni). Pedig itt-ott valóban felvillan a szerelem a maga változatosságában – és néha meg is tréfálja a nézőt, aki romantikus szerelmet vár, de olykor barátságot, családi odaadást és önelfogadást kap. Ám ezek csupán csattanók, az érzelmi mélységet egy-két narratív csavar, lusta könnyfakasztás és New York imázsfilmjelenetei helyettesítik. Bár az alkotók igyekeznek nem csupa gyönyörű fehér embert szerelembe hajszolni, a Modern Love gárdája mégis erősen homogén, és konfliktusai gondosan kikerülik a történetekből egyértelműen kirajzolódó etnikai, nemi és osztálybeli törésvonalakat.
A Modern Love kedvességével andalít, de túl kerek és pasztellszínű egyenetlen és szívbe markoló alapanyagához képest.

Magyar felirat: Kankalin

 

 

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.