tévétorrent

Modern Love

  • Tévétorrent
  • 2020. február 16.

Mikrofilm

A Modern Love ambiciózus vállalkozás: a szerelem/szeretet természetét és sokféleségét kívánja bemutatni félórás epizódokban – a The New York

Times olvasók által írt rovata alapján. A lap immár tizenötödik éve gyűjti és szerkeszti átlagemberek szeretettörténeteit, amelyek többsége dramaturgiai furfangban és érzelmi rafinériában felülmúlja a legkiválóbb romantikus fikciót is.

Az alapállásból adódóan akadnak gyengébb és erősebb epizódok, de a rövid játékidő nem kedvez az árnyalt jellemábrázolásnak. Szájba rágós narráció, gyors vágások és öles kronológiai ugrások hivatottak helyettesíteni a kibontakozást, így a mégoly szimpatikus szereplők sem tudnak igazán közel kerülni a nézőhöz (a legmostohább elbánást talán Anne Hathaway bipoláris zavarral küzdő, szeretet­éhes ügyvédnője kapja, akinek az állapotát néhány musicalelem hivatott szemléltetni). Pedig itt-ott valóban felvillan a szerelem a maga változatosságában – és néha meg is tréfálja a nézőt, aki romantikus szerelmet vár, de olykor barátságot, családi odaadást és önelfogadást kap. Ám ezek csupán csattanók, az érzelmi mélységet egy-két narratív csavar, lusta könnyfakasztás és New York imázsfilmjelenetei helyettesítik. Bár az alkotók igyekeznek nem csupa gyönyörű fehér embert szerelembe hajszolni, a Modern Love gárdája mégis erősen homogén, és konfliktusai gondosan kikerülik a történetekből egyértelműen kirajzolódó etnikai, nemi és osztálybeli törésvonalakat.
A Modern Love kedvességével andalít, de túl kerek és pasztellszínű egyenetlen és szívbe markoló alapanyagához képest.

Magyar felirat: Kankalin

 

 

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.