tévétorrent

Modern Love

  • Tévétorrent
  • 2020. február 16.

Mikrofilm

A Modern Love ambiciózus vállalkozás: a szerelem/szeretet természetét és sokféleségét kívánja bemutatni félórás epizódokban – a The New York

Times olvasók által írt rovata alapján. A lap immár tizenötödik éve gyűjti és szerkeszti átlagemberek szeretettörténeteit, amelyek többsége dramaturgiai furfangban és érzelmi rafinériában felülmúlja a legkiválóbb romantikus fikciót is.

Az alapállásból adódóan akadnak gyengébb és erősebb epizódok, de a rövid játékidő nem kedvez az árnyalt jellemábrázolásnak. Szájba rágós narráció, gyors vágások és öles kronológiai ugrások hivatottak helyettesíteni a kibontakozást, így a mégoly szimpatikus szereplők sem tudnak igazán közel kerülni a nézőhöz (a legmostohább elbánást talán Anne Hathaway bipoláris zavarral küzdő, szeretet­éhes ügyvédnője kapja, akinek az állapotát néhány musicalelem hivatott szemléltetni). Pedig itt-ott valóban felvillan a szerelem a maga változatosságában – és néha meg is tréfálja a nézőt, aki romantikus szerelmet vár, de olykor barátságot, családi odaadást és önelfogadást kap. Ám ezek csupán csattanók, az érzelmi mélységet egy-két narratív csavar, lusta könnyfakasztás és New York imázsfilmjelenetei helyettesítik. Bár az alkotók igyekeznek nem csupa gyönyörű fehér embert szerelembe hajszolni, a Modern Love gárdája mégis erősen homogén, és konfliktusai gondosan kikerülik a történetekből egyértelműen kirajzolódó etnikai, nemi és osztálybeli törésvonalakat.
A Modern Love kedvességével andalít, de túl kerek és pasztellszínű egyenetlen és szívbe markoló alapanyagához képest.

Magyar felirat: Kankalin

 

 

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.