A közelmúltban a stúdiók egyre-másra vonták ki filmjeiket a Netflixről, amely meghatározott időre bérelte azokat, lassan ugyanis a fejesek is rájöttek, hogy a jövő a streamingszolgáltatóké, és inkább saját platformot indított a Warner, a Paramount és a Disney is. Bár a Netflix az előfizetők számát tekintve még így is előnyben van, a hagyományos stúdióknak hatalmas, évtizedekre visszamenő filmkínálatuk van, míg a streamingkirály csak 2015 óta gyárt saját tartalma.
Így aztán öldöklő harc folyik minden sikervárományos filmért, rendezőért és franchise-ért: 2019 egyik meglepetéssikerének, a Tőrbe ejtvének két, most készülő folytatásáért például egészen elképesztő összeget, 469 millió dollárt fizetett a Netflix. Ennél is nagyobb szerzemény azonban amit most jelentettek be:
a Sony stúdió filmjei is náluk kötnek ki a jövőben.
Ez egyrészt azt jelenti, hogy a fentebb vázolt trendekkel dacolva a Sony nem indít saját streamingplatformot, inkább szövetségre lép az egyik legnagyobbal. Másrészt 2022-től a stúdió filmjei a mozi után a Netflixen debütálnak majd: így tesznek a jövendőbeli Venom-, Pókember-, Jumanji-, és Bad Boys-filmek is.
Emellett a stúdió exkluzív címeket is szállít majd a streamingszolgáltatónak, amelyek így már eredeti netflixes tartalomnak számítanak majd.
A Sony évente körülbelül 20-25 filmet gyárt, az új megállapodással ez a szám várhatóan emelkedni fog, a stúdió animációs részlege peidg már korábban megegyezett a platformmal.
Hogy mennyire fontos a Netflix számára, hogy saját filmjein és sorozatain kívül is rendelkezzen tartalommal, azt mi sem mutatja jobban, mint saját napi toplistájuk: a hazai nézettségi top 10 élén jelenleg az Anyám és más futóbolondok a családból áll, de ott van rajta a 2015-ös Blackhat és a 2019-es Így neveld a sárkányodat 3. is. Az amerikai listára pedig olyan, nem netflixes címek is befértek, mint a Dr. Szöszi, a Ryan közlegény megmentése és a Barátság extrákkal.