A Minecraft egy nyílt világú, ún. sandbox videójáték, amely egy svéd tervezőhöz kötődik. Nyilvánosan 2011-ben jelent meg, három évvel később a Microsoft 2,5 milliárd dollárért vásárolta fel. A játék lényege, hogy a kockákból álló, pixeles világban a játékosok szabadon mozoghatnak, tervezhetnek, építhetnek, de részt vehetnek kalandokban és együttműködhetnek. Ma ez a világ egyik legnépszerűbb játéka, különösen a fiatalok között, az aktív játékosok számát a múlt év végén világszinten 204 millióra becsülték.
Pár nappal ezelőtti nyitóhétvégéjén az Egy Minecraft film című videójáték-adaptáció 163 millió dollárt gyűjtött össze a pénztáraknál a tengerentúlon. Ezzel nemcsak a legjobb eredményt érte el az idei bemutatók között, de a videójátékok között is történelmet írt. Előbbi tekintetében az Amerika Kapitány: Szép új világot (88 millió dollár), utóbbinál a már emlegetett 2023-as Super Mario Bros.: A filmet (146 millió dollár) utasította maga mögé. Jared Hess mozija egy rakás félnótásról szól, akik bekerülnek a Minecraft kockavilágába, ahol kénytelenek összeállni egy tapasztalt építőmesterrel. A főszerepet olyan világsztárok alakítják, mint Jack Black, Jason Momoa, Jennifer Coolidge vagy Kate McKinnon.
Mindezek ellenére az elemzők visszafogott sikert vártak a filmtől, 70-80, legfeljebb 90 milliós hétvégét jósolva neki; ezt sikerült közel megdupláznia, mindezt úgy, hogy a RottenTomatoes oldalon értékelése mindössze 48%-on áll. Beszédes azonban, hogy a nézők szavazatait mutató popcornskála 88%-ot mutat. „A kritikák ugyan nem jók, de az ilyen filmek a mozilátogatóknak készülnek, nem a kritikusoknak. Ha egy bemutató ehhez hasonlóan tüzet kap, képes megteremteni a saját pillanatát, amely minden előrejelzést zárójelbe tesz” – magyarázta egy szakértő a Varietynek.
A családi filmek hagyományosan jól teljesítenek a mozikban:gyerekkel moziba járni még a streamingek elterjedése idején is bevett program maradt. Az Amerikában is számottevő infláció és az egyre emelkedő jegyárak miatt azonban immár mindenki jól meggondolja, mire ül be az egész famíliával. A Minecraft-mozi több szempontból is tökéletes választásnak bizonyult: minden idők egyik legsikeresebb játékán alapul, amely a gyerekeknek vonzó, van benne egy csomó sztár, ami inkább a szüleiket szólítja meg. Jack Black amerikai humorista a hétvégén a Saturday Night Live című szkeccsműsorban bohóckodva promotálta a filmet az idősebbeknek, míg a fiatalabbak alig tudtak úgy felmenni a TikTokra, hogy ne jött volna szembe valamilyen Minecraft-videó. A film igazi kulturális zeitgeistté vált; nincs az az erő, amely képes megakadályozni, hogy folytatás készüljön hozzá.