Nemes Jeles lenyomta Tarantinót

  • narancs.hu
  • 2019. szeptember 13.

Mikrofilm

És nem csak őt. Azért Daniel Day-Lewis-szal ő sem bírt.

A Guardian elkészítette a 21. század legjobb filmjeinek százas listáját (szúrta ki a hvg.hu), amely persze - mint minden ilyen lista - leginkább az összeállítók ízlését tükrözi. Örömteli hír,  hogy Nemes Jeles László filmje, a Saul fia a Guardian újságírói szerint a 21. század 12. legjobb filmje.

Zsótér Sándor, Molnár Levente és Röhrig Géza a Saul fiában

Zsótér Sándor, Molnár Levente és Röhrig Géza a Saul fiában

 

Most hogy a magyar vonatkozáson túl vagyunk, nézzük a Saul fia előtti és utáni helyezetteket.

11. David Lynch: Mulholland Drive

10. Matt Stone & Trey Parker: Amerika kommandó: Világrendőrség

9. Lucrecia Martel: Zama

8. Berry Jenkins: Holdfény

7. Charlie Kaufman: Kis-nagy világ

6. Michael Haneke: Rejtély

5. Wong Kar-Wai: Szerelemre hangolva

4. Jonathan Glazer: Under the Skin

3. Richard Linklater: Sráckor

2. Steve McQueen: 12 év rabszolgaság

1. Paul Thomas Anderson: Vérző olaj

false

Futottak még: A nagy szépség (17.), Ida (24.), Dogville (37.), Toni Erdmann (44.), Social Network – A közösségi háló (54.), Dogtooth (67.), Elveszett jelentés (77.), Nem vénnek való vidék (86.), Gladiátor (94.), Volt egyszer egy Hollywood (100.)

A Saul fiát vették mintának a Trónok harca egyik jelenetéhez

„Son of Saul style." „Tyrion Lannister összeszedi magát és bemegy a lerombolt fővárosba. Követjük őt Saul fia stílusban, az arcát vesszük, amíg áthalad a kapunk. Amikor felhúzzák a kapuk, akkor csak olvasztott acél és morzsolt kő látható" - olvasható Filmvilág Facebook-csoport által közzétett bejegyzésben.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.