Film

Nyílt titkok

  • 2020. november 15.

Mikrofilm

Az asztalra helyezett, kihangosított mobiltelefonjaikkal a kapcsolatok őszinteségét demonstrálni akaró, de végül minden fronton kudarcot valló baráti társaság története úgy látszik, megunhatatlan. Várom már a fesztivált, amelyen kizárólag Paolo Genovese Teljesen idegenek c. sikerfilmjének (2016) remake-jei indulnak a fődíjért. Az eredetinél jobbat produkáló magyar versenyző (miszerint BÚÉK, Goda Krisztina feldolgozása, 2018) például jó esélyekkel indulna. A túlfeszített francia (Le jeu, Fred Cavayé, 2018) bezzeg csak a zsűri szokásos részrehajlásában bízhatna. A német kópia (ez volna a Nyílt titkok, 2019) meg még abban sem. Náluk az összejövetel kulturáltan, de kissé vértelenül csődöl be. Korrekt tévéjátékként funkcionál az amúgy jól alakítható tragikomédia. Jobban kidomborodik benne a történet eleve meglévő, de apró játékokkal eltüntethető kiszámítottsága. A többi verzióhoz képest az egyetlen újítás (a korábban a színvonaltalan, ám sikeres Fák jú, tanár úr! két folytatását is jegyző) Bora Dagtekin rendező részéről a film zárlatának semmiből sem következő, erőltetett optimizmusa, amely az eredeti elgondolás csekélyke mélységét is gondosan betemeti, hadd legyen minden tekintetben lapos a végtermék.

Az egyetlen kérdés az, hogy – ha már a nemzeti verziók úgyis azért készültek, hogy a helybéli célközönség valamelyest saját életének kulisszáira ismerhessen a nagyon is multikompatibilis sztoriban – vajon minek kell idehaza forgalmazni ezt a teljesen érdektelen produkciót.

Forgalmazza a Prorom Entertainment

Figyelmébe ajánljuk

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.