Pornósokon segített volna az amerikai színésznő, de azok nem kértek belőle
bella_thorne_-_getty_-_h_2020_-928x523_top_story_lead.jpg
Bella Thorne

Pornósokon segített volna az amerikai színésznő, de azok nem kértek belőle

  • narancs.hu
  • 2020. szeptember 5.

Mikrofilm

Bella Thorne úgy segített volna a szexmunkásokon, mint a sportszeletes férfi a reklámokban.

Bella Thorne a Disney Chanel-en 2010-13 között sugárzott Indul a risza! című gyerek-bohóságból vált ismertté, de ahogy az egykori Disney-sztároknál lenni szokott, felnőve ő is igyekszik a lehető legtávolabb kerülni egykori bájos önmagától: ugyanezt az utat Miley Cyrus és Demi Lovato pár éve már bejárták; egykori színésztársa, Zendaya pedig a tavalyi év egyik sikersorozatával, a drog-trippes Eufóriával bizonyította be, hogy már egyáltalán nem az az édes tini lány, mint egykor.

Thorne színészként kevésbé mondható sikeresnek, egy rakás mellékszerep mellett itthon leginkább a 2018-as Éjjeli napfényből ismerhetjük, melyben sikertelenül igyekezett bizonyítani, hogy romantikus hősként is megállja a helyét. A színésznő legutóbb azokkal a tweetjeivel keltett feltűnést, melyben igyekezett felhívni a figyelmet a szexmunkásokat sújtó stigmákra.

Ennek keretében Thorne úgy döntött, csatlakozik az OnlyFans nevű, előfizetéses közösségi platformra.

Az oldal lényege, hogy a fanok borravaló, havidíj vagy tartalomkénti díj formájában fizetnek a tartalomgyártóknak, akik lehetnek zenészek, fitneszedzők – vagy épp pornósok. A site ugyanis különösen népszerű a szexmunkások körében, főleg most, a koronavírus alatt, amikor az egész világ karanténba vonult.

A színésznő tweetje szerint azért csatlakozott az oldalhoz, hogy még több embert vonzzon oda, így szerezve fanokat a pornósoknak, akciója azonban visszájára sült el. Thorne ugyanis bő egy hét alatt több mint 2 millió dollárt (közel 600 millió forintot) gyűjtött össze az OnlyFans-on. A rekordméretű bevétel hatására az oldal változtatott a pénzügyi feltételein, maximalizálták például a borravaló összegét és azt, egy-egy tartalomért mennyi pénzt kérhet el valaki. Mindez érthetően nem tetszett az OnlyFans-on ügyködő pornósoknak, hiszen nem elég, hogy még nehezebbé vált számukra a pénzszerzés, de egyöntetű véleményük szerint Thorne előlük szívta el a kuncsaftokat.

"Az OnlyFans sokunk számára teljes munkaidős állás, az egyetlen jövedelmi forrásunk, míg neki ott vannak a filmek és az egyéb bevételek is" – fakadt ki például a 2017 óta a site-on tevékenykedő Jenna Foxx. Ő eddig például 200 dollárt kért egy pucér képért, az új szabályok szerint viszont lejjebb kell szállítania a tarifáját.

Thorne először hamisnak nevezte a 2 milliós bevételről szóló híreket, majd azzal védekezett, hogy csak egy filmszerepre készülve csatlakozott az oldalhoz, de valójában soha nem ígérte, hogy bármilyen felnőtt tartalmat fog ott szolgáltatni. A kérdéses filmszerep egy Sean Baker-rel való együttműködés lett volna, A Tangerine és a Floridai álom című nagy sikerű független mozik rendezője még korábban beszélt Thorne-nal egy esetleges, OnlyFans-ról szóló filmről. Baker a korábbi műveinél is bátran nyúlt nem profi színészekhez, így akár ebből a projektből is lehetett volna valami – ám a jelek szerint mégsem lesz, a rendező ugyanis elhatárolódott Thorne-tól és az OnlyFanstól is. Thorne ezek után nem nagyon tehetett mást, mint hogy bocsánatot kért az oldalt használó pornósoktól és azt ígérte, utánajár a rekordgyűjtése miatt bevezetett pénzügyi korlátozásoknak is.

A színésznőnek nem ez az első kirándulása a pornóvilágba: tavaly Her & Him címmel rövid szexfilmet rendezett, amely a világ legnagyobb pornószájtjának a PornHub-nak egy díját is elnyerte.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.