Film

Pusztító

  • - kg -
  • 2019. február 28.

Mikrofilm

Los Angeles költői lepusztultsága találkozik Nicole Kidman költői lepusztultságával – az urbanisták és a díjátadók szeretik az ilyet, hát még a zsarufilmek kedvelői, mert Nicole Kidman viseltes ábrázatához egy nemkülönben lehasznált bőrkabát társul, melynek zsebében ott lapul a műfaj elmaradhatatlan kelléke: a rendőrigazolvány. Ott lapult az már az idők és
a történet kezdete óta, amikor Ni­cole reményteli rendőrkezdeményként beépül egy bűnbanda tagjai közé – ami aztán ott történik a rosszfiúk és rosszlányok sörszagú köreiben, nagyban hozzájárul az üveges tekintet, a holdkóros járás, az elcseszett családi élet és az életvitelszerű másnaposság kialakulásához. Míg Kidmant a múltja, minket az az érzés kísért, hogy amit látunk, azt csak annyi különbözteti meg a hasonló sorsú tucatkopóktól, hogy most Kidman adja a mocskos zsarut. A festőien kornyadozó Los Angeles-i pálmafák közt festőien kornyadozik a nagy színésznő; olyan szakmai precizitással szétesni, ahogy ő esik szét, csak kevesen tudnak a világszép művészek között. Karyn Kusama mindig a megfelelő szögből veszi ezt az egyenes vonalú vonszolódást – vannak rendezők, akik egy parkolást is képesek a közelgő borzalom előérzetével megtölteni, Kusama közéjük tartozik. És valami tényleg közeleg, Kidman minden egyes ólmos léptével közelebb kerülünk valami nagy és elkerülhetetlen, mély és letaglózó, emberi és kozmikus akármihez. A film véget ér, de a kérdés örökre velünk marad: vajon tényleg megúszta a hangya, vagy a földre került hősnő mégsem kegyelmezett a padlón iszkoló hatlábú epizodistának?

Forgalmazza a Big Bang Media

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.