Film

Pusztító

  • - kg -
  • 2019. február 28.

Mikrofilm

Los Angeles költői lepusztultsága találkozik Nicole Kidman költői lepusztultságával – az urbanisták és a díjátadók szeretik az ilyet, hát még a zsarufilmek kedvelői, mert Nicole Kidman viseltes ábrázatához egy nemkülönben lehasznált bőrkabát társul, melynek zsebében ott lapul a műfaj elmaradhatatlan kelléke: a rendőrigazolvány. Ott lapult az már az idők és
a történet kezdete óta, amikor Ni­cole reményteli rendőrkezdeményként beépül egy bűnbanda tagjai közé – ami aztán ott történik a rosszfiúk és rosszlányok sörszagú köreiben, nagyban hozzájárul az üveges tekintet, a holdkóros járás, az elcseszett családi élet és az életvitelszerű másnaposság kialakulásához. Míg Kidmant a múltja, minket az az érzés kísért, hogy amit látunk, azt csak annyi különbözteti meg a hasonló sorsú tucatkopóktól, hogy most Kidman adja a mocskos zsarut. A festőien kornyadozó Los Angeles-i pálmafák közt festőien kornyadozik a nagy színésznő; olyan szakmai precizitással szétesni, ahogy ő esik szét, csak kevesen tudnak a világszép művészek között. Karyn Kusama mindig a megfelelő szögből veszi ezt az egyenes vonalú vonszolódást – vannak rendezők, akik egy parkolást is képesek a közelgő borzalom előérzetével megtölteni, Kusama közéjük tartozik. És valami tényleg közeleg, Kidman minden egyes ólmos léptével közelebb kerülünk valami nagy és elkerülhetetlen, mély és letaglózó, emberi és kozmikus akármihez. A film véget ér, de a kérdés örökre velünk marad: vajon tényleg megúszta a hangya, vagy a földre került hősnő mégsem kegyelmezett a padlón iszkoló hatlábú epizodistának?

Forgalmazza a Big Bang Media

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.