Film

Támadás a Fehér Ház ellen 3: A védangyal bukása

  • - kg -
  • 2019. szeptember 29.

Mikrofilm

Az a vicc megvan, hogy Nick Nolte és Gerard Butler összefutnak egy bulgáriai erdőben? Szép jelenet, egy pillanatra nehéz is eldönteni, ki az elgyötörtebb. A Télapó-szakállas, a bokrok mélyéről felfegyverzett erdőlakóként előkászálódó Nolte, akit kiállíthatnának a Hadtörténeti Múzeumban, mint olyan katonát, akivel senki sem közölte, hogy a háború, mindegy is melyik, véget ért? Vagy a Támadás a Fehér Ház ellen 1 és a Támadás a Fehér Ház ellen 2 után a Támadás a Fehér Ház ellen 3-ban még leharcoltabbnak tűnő Butler, aki a fiát alakítja? Míg ezek ketten a bulgáriai erdőben (manapság ott terem a legtöbb olcsó hollywoodi akciófilm) azt játsszák, hogy ki tud ízesebben dörmögni, nem feledkezhetünk el Morgan Freemanről, aki nem először játszik amerikai elnököt, igaz, volt ő már Isten is, és onnan ez kétségtelenül visszalépés. De Freeman megnyugtató orgánumát csak elvétve élvezhetjük, mert elnökként már az elején lemerénylik, és csak akkor tér magához, amikor a szerződése előírja. Mire ez megtörténik, az elnök leghűségesebb secret service embere (Butler) is tisztázza magát a tömeggyilkosság és elnökmerénylet habkönnyű vádpontjai alól, mert ha nem így lenne, a Támadás a Fehér Ház ellen 4-ben ki dörmögne skót akcentussal? Meg hát, ahogy a mondás tartja, ha erdő mélyén Nick Nolte-ra bukkansz, a gondviselés is rád mosolyog. Azt, hogy a gondviselés és a forgatókönyvírók Danny Hustonra jó vagy rossz fiús sapkát adtak, el nem árulhatjuk, de akárcsak
Nicket, Dannyt is örömmel látjuk minden kedves olcsóságban.

Forgalmazza a Freeman Film

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.